Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0069
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 70 [70]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0069

OCR

3. A TÖRTÉNET FOLYTATÁSA Davis minden párosnak kínál néhány tárgyat helyettesítő, papírra rajzolt jelzést, amiket használhatnak a játékban. Behoz olyan kötöttségeket, amik növelik az improvizáció feszültségét, mint például a hallótávolságban lévő vendégek. Arra kéri a párokat, hogy állítsák be az improvizáció kezdő mozdulatait, és gondolják végig a cselekvésük mögötti szinteket. Ezután indítja el az improvizációkat. A résztvevők az előzmény létrehozásával együtt elmélyednek egy történet részsow leteiben, és egy tőlük távol lévő kor társadalmi dinamikájában is. A résztvevők a szöveg hátterében lévő társadalmi viszonyokat értik meg a drámán keresztül. Szövegértelmezési megközelítésből is hasznos stratégia az előzmény létrehozása. Hiszen bármely mű alapos ismerete szükséges ahhoz, hogy az abban megjelenő motívumok, történések előzményeit ki lehessen találni, el lehessen képzelni. Sok esetben tapasztaltam, hogy a narratíva zártsága, vagyis, hogy tudjuk, hogy mi lett a történet vége, inkább felszabadítja a csoportot, mint megköti. Mintha a diákok azt éreznék, hogy nem őket terheli a felelősség a fikció történéseiért, viszont az előzmények kitalálása kimondottan kreatív, komplex feladat. 3. A TÖRTÉNET FOLYTATÁSA Történetet nemcsak az előzmények létrehozásán keresztül lehet vizsgálni, hanem folytatásának megalkotásával is. Kostas Amoiropoulos magyarországi képzésén"s nagyszerű példát kínált arra, hogy miként lehet egy sokféle feldolgozásból ismert klasszikusban — a Hófehérkében -— a mesét folytatva elmélyedni óvodáskisiskolás korosztállyal. Ennek a drs-ámaórának kínálom az összegfoglalóját, 7 hogy aztán reflektálhassunk e történetfeldolgozási stratégia jellemzőire. Egy veszély! feliratú rejtélyes kis dobozt mutat fel a dramatanar, és ennek kapcsán hívja játékba a résztvevőket. Kiderül, hogy három tárgy van benne: egy megrágott alma, egy piros virágos hajtű és egy rózsaszín virágos textil övecske. A tanár már a doboz megmutatásakor elmondja, hogy ezt igazából ő készítette, és most megnézhetjük, hogy mi van benne, de történetünkben a doboz elveszett, senki sem tudja, hogy hol van. A tárgyakról folyó töprengést egy újság — a Fenséges Hírek — legújabb számának cikkével folytatja: , Több héttel eltűnése után a lány épségben tért haza, és már össze is házasodott egy gyönyörű herceggel. Mivel igazságtalan mostohaanyját elküldték, Hófehérke már készül rá, hogy 16 Kostas Amoiropoulos: Drámafolyamban 4-8 évesekkel, Budapest, InSite Drama, 2018. április 6-8., https://insite-drama.eu/blog/2018/02/16/dramafolyamban-4-8-evesekkel-kepzes/ (Letöltes: 2020. augusztus 20.) 127 Az összefoglaló elkészítésében a képzés anyagai mellett használtam Rubányi Anita és Patonay Anita jegyzeteit a képzésről. Köszönöm, hogy ezeket megosztották velem! +69 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.17 MB
Permalink to jpg
022_000007/0069.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0069.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu