Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0047
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 48 [48]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0047

OCR

A SZITUÁCIÓ esik jól, ha nála marad egy megátkozott tárgy. Fontos, hogy ezen a ponton, amikor a salemi fiatalokat emlegeti, nem valódi bábut használ, hanem mímel, úgy csinál mintha. Ebben a mímelésben pedig a résztvevőket is partnerré teszi. Bolton beazonosít egy olyan kapcsolódást a két világ között, ami segíthet elfogadni a puritánok világát uraló vak hitet. Ezt megvizsgálja általános társadalmi szinten, majd egyéni szinten is reflektálnak rá a résztvevők. A gondolati szint mellett érzéki tapasztalásra is próbál lehetőséget kínálni a résztvevőknek, és explicitte teszi közös dramäjuk középpontját. A bábu mímelésével a jeladásra és a mintha-cselekvésre kínál mintát. Utóbbiba be is vonja a résztvevőket, a játékban való részvétellel ők is használóivá válnak ennek a jeladási módnak. Láthatjuk azt is, ahogy a tevékenységek különböző módokon mozgatják a csoportot. A kiscsoportos feladatot egyéni feladat, majd egészcsoportos forma követi. Mivel a darab olvasására előkészítő drámaóráról van szó, ezért érdekes az is, hogy Miller drámájának két konkrét motívumátis beépíti a tevékenységekbe. Térjünk vissza Bolton drámaórájához, nézzük meg, hogyan folytatja útját atemplomban játszódó improvizációig. Bolton csoportokra bontja az osztályt. Minden csoport egy maximum kéthárom kamaszgyerekes salemi családot fog megjeleníteni. Azt kéri tőlük, hogy alkossanak magukról családi portrét. Az állóképről olyan festményként gondolkodjanak, amiben megmutatják a külvilágnak, hogy milyen erkölcsös, istenfélő család az övék. Amiben az apa erős családfőként jelenik meg, de tehetnek bele rejtett utalást arra, hogy az anya jóval nagyobb beleszólással bír a család ügyeibe, mint ahogyan azt kifelé mutatni szeretnék. A családi festménnyel kapcsolatos végső döntéseket Bolton a szülők kezébe adja, rajtuk múlik, mivel érik el, hogy gyermekeik tűnjenek Salem leghitbuzgóbb, legtisztességtudóbb gyerekeinek. A családi festményeket körbe állítja Bolton úgy, hogy mindegyik a kör közepe felé nézzen. Majd a lelkész szerepébe lépve kérdéseket tesz fel a családfőknek. A gyermekeik bemutatására kéri őket, és a hitéletükkel kapcsolatos kérdéseket tesz fel nekik: szoktak-e a gyerekek felolvasni a bibliából étkezések előtt és hasonlók. A forma az állókép és az improvizáció ötvözete, aminek a kötöttsége inkább segíti az átmenetet az improvizáció felé. Miután minden család bemutatkozott, a lelkész szerepében Bolton a következőket mondja: , Szülők! Talán azt hiszitek, hogy gyermekitek olyan ártatlanok, mint amilyennek ezek a festmények ábrázolják őket. De tudnotok kell, hogy tegnap éjfél körül néhányukat látták, ahogy meztelenül táncoltak a salemi erdőben, a házaitok közelében!" Ezután % „Parents, you may think, that your children are as innocent as you have made them look in this portraiture, but I have to tell you that, last night, round about midnight, some of your children were seen dancing naked in Salem woods — near your houses.” In Bolton: Acting in Classroom Drama, 225. +47 »

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.25 MB
Permalink to jpg
022_000007/0047.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0047.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu