OCR Output

MIRE HASZNÁLJUK A DRÁMÁT A TANTEREMBEN

tevékenység. Egyeztetést, reflektálást, közös alkotást igényel, és így megmozgatja
a közösséget. Mivel a dráma aktív cselekvésre épül, kilép az általános tantermi
működési módból. Fel kell állni, és csinálni kell, a csinálás során pedig élmé¬
nyekkel gazdagodnak a résztvevők. A drámában a résztvevők fiktív helyzetek¬
be kerülnek, ami lehetővé teszi ezeknek a helyzeteknek a megélését. A dráma
biztonságos keretben mozgatja az érzelmeket, a résztvevők pedig más emberek
helyzetéből nézhetnek rá eseményekre, amivel empátiát gyakorolnak.

Persze számtalan technikai, adminisztratív és egyéb akadállyal kell azoknak
szembenézniük, akik drámázni akarnak a tantermükben. De én nagyon meggyő¬
zőnek találtam azt, amit Heathcote mondott, amikor végre Derbybe ért a vona¬
tom, és megtaláltuk egymást. Azt mondta: ő mindig arra biztatta a tanítványait,
hogy ha tartanak a nehézségektől, akkor csak öt percet dryrámázzanak először.
Nem kell többet. Azt hiszem igazából azt mondta, hogy szabad kísérletezni.
Teljesen egyetértek!

Qe