Látens profil elemzés (latent profile analysis - LPA): egy statisztikai csoport¬
 kereső eljárás, amelynek célja az egyének klaszterekbe/csoportokba sorolása
 egy vagy több folytonos változó (indikátor) alapján. Az eljárás feltételezése,
 hogy léteznek látens (nem megfigyelt) profilok, amelyek válaszmintázatokat
 hoznak létre az indikátor-változók alapján.
 Logisztikus regresszió: a többváltozós elemzések egyik csoportja, melyet akkor
 alkalmaznak, ha a függő változó dichotóm, a független változók pedig magas
 mérési szintű vagy kategoriális változók (Székelyi g Barna, 2002).
 Megbízhatóság (reliabilitás): a mérés, illetve a mérőeszköz stabilitását jelenti,
 vagyis azt, hogy ismételt mérések alkalmával - az egyéb körülmények válto¬
 zatlansäga mellett - ugyanazokat az eredményeket kapjuk. A megbízhatóság
 az Jérvényesség fogalmával együtt a mérés minőségének - sokszor egymással
 ellentmondásba kerülő - mutatója (Babbie, 1999).
 Mentalizáció: azon képességünk, hogy megértsük a saját belső mentális álla¬
 potainkat és a másokét (érzelmeket, gondolatokat, szükségleteket, szándékokat).
 Ld. még >bizonyossag, >bizonytalansag (Fonagy et al., 2016).
 Mintavetel: az az eljäräs, mellyel kivälasztjuk a kutatäsba bevont egysegeket
 (>mintaveteli egyseg). Ket alaptipusät különithetjük el: a valószínűségi (>velet¬
 len mintavétel), valamint a nem valószínűségi mintavételi eljárásokat. Az alap¬
 sokaságra általánosítható eredményeket csak a valószínűségi mintavételi eljá¬
 rások eredményeznek (Rudas, 2006; Babbie, 1999; Falus g Ollé, 2008).
 Mintavételi egység: azok az elemek vagy elemek azon csoportjai, melyeket a
 >mintavétel valamely fazisanal (a kivalasztaskor) tekintetbe vesziink. Tobblép¬
 csős mintavételek során az egyes lépcsőkben különböző mintavételi egységek
 lehetnek: ilyen esetekben az egyes lépésekben elsődleges, másodlagos, illetve
 végső mintavételi egységeket különböztethetünk meg. Például ha a mintavá¬
 lasztás első lépcsőjében kiválasztjuk a városokat, második lépcsőjében a már
 kiválasztott városokban a kutatásba bevont iskolákat, végül az ott tanító peda¬
 gógusok köréből veszünk mintát, akkor az elsődleges mintavételi egységek a
 városok, a másodlagos egységek az iskolák, a végső mintavételi egységet pedig
 a tanárok jelentik (Babbie, 1999).
 Nagyivás (Binge Drinking): 5 vagy több ital elfogyasztás egy alkalommal
 (Wechsler et al., 1994). Egy ital = 1,5 dl bor vagy egy pohar vagy kistiveg (3,3