OCR Output

38 m KIRÁLY ORSOLYA - DEMETROVICS ZSOLT - PAKSI BORBÁLA

ségek a heti videójátékozással töltött idő esetén is szignifikánsak (férfiak — 9,19
ora (SD=6,85), nék = 6,41 dra (SD=4,54); t=2,76(123), p=0,007).

A magyarországi 18-64 éves lakosság körében a játékhasználati zavar rizi¬
kójának előfordulása 0,296 (--0,2), a kérdezést megelőző 30 napban játszók kö¬
rében pedig 1,5% (+2,1). A jâtékhasznälati zavar rizikéjänak jelenléte kapcsän
fontos megjegyeznünk, hogy a mért adatokhoz 9596-os megbízhatósági szinten
tartozó konfidencia-intervallum a teljes lakosság és a játékosok (elmúlt 30 nap¬
ban játszók) esetében is magában foglalja a 0 értéket, ami a kapott arányok
nagyfokú bizonytalanságára, az eredmények óvatos kezelésének szükségességére
utal. Ez az ilyen alacsony prevalenciájú jelenségek esetében természetes (Maraz
et al., 2015). Azoknak az arányát, akiknél megjelentek a játékhasználati zavar
tünetei? — függetlenül attól, hogy elérik-e a játékhasználati skálán meghatáro¬
zott küszöbértéket -, már biztonságosabban tudjuk becsülni. Kutatásunk a
18-64 éves lakosság 1,0%-anäl (+0,5), a kerdezest megelözö 30 napban játszók¬
nak pedig 10,7%-anal (+5,3) jelezte a jatékhasznalati zavar tiineteinek megje¬
lenését. A férfiak és nők között nem volt szignifikáns különbség sem a játék¬
használati zavar riziköja (x’(1)=0,01; p=0,919; @=-0,003), sem a tünetek
jelenlete tekinteteben (x?(1)=0,29; p=0,588; P=-0,015) (1. táblázat).

1. táblázat: A videójáték-használat különböző idejű prevalencia-értékei es a jätekhasznälati
zavar rizikójának, illetve tüneteinek előfordulása nemek szerint és összesen
a magyarországi 18-64 éves népesség körében (az OLAAP 2019 vizsgálat adatai alapján,
a válaszolók százalékában)

Férfiak Nők Összesen

N 99 N 99 N 99 CI

Videójátékozott már az élete során 640 | 53,0 | 728 | 300 | <0,001 1368 | 40,7 | +2,60

(LTP)

wet az elmúlt évben 639 | 22,5 | 728 1113] <0,001 | 1368 | 166 | +1,97
tm ort az elmúlt 30 napban | 644 | 14.9 | 734 | 71 | <ooo1 | 1377 | 107 | +1,63
A játékhasználati zavar rizikója 632 | 0,2 | 729 | 0,1 0,919 1361 0,2 | +0,23

A játékhasználati zavar tüneteit

22 631 1,1 | 729 | 0,8 0,588 1361 1,0 | +0,53
mutatjäk

Megjegyzések: N: válaszolók száma; p: szignifikancia-érték a Khi-négyzet próbához kapcsolódóan;
CI: 9590-os megbízhatósági szinten számított konfidencia-intervallum.

1.2. A videójáték-használat és a játékhasználati zavar rizikójának elterjedtsége

3 A jätekhasznälati Adu darestifiataifelnottekkesében akik a Tiztételes interne¬

tesjáték-használati zavar teszten legalább 1 pontot elértek.