Skip to main content
mobile
Volume OverviewSearch InsideMetadataCitations

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
Preview
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Szivák Júlia
Title (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Field of science
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Type of publication
monográfia
Volume OverviewSearch InsideMetadataCitations

Original

Title
Hinduizmus és média a 21. században
Title (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Author
Szivák Júlia
Editor
Szilágyi Zsolt
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-0631-7864
Web
https://ppke.academia.edu/JuliaSzivak
Date
2024
Place
Budapest
Summary
India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alajainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását.
Summary (EN)
India's 21st century is characterized by great changes and rapid modernization, which presents the society with serious dilemmas regarding the reconciliation of traditional values ​​and the effects of globalization. This kind of wayfinding is particularly exciting in the field of media and popular culture, where different systems of arguments and belief systems appear in either symbolic or very concrete form, reaching the widest strata of Indian society. This volume examines the representation of Hinduism, India's largest and most politically significant religion, in the world of media and popular culture. In the book, we examine the representations of various aspects of Hindu mythology, the influence of popular culture on the Indian national self-image, and the influence of political Hinduism on the media.
Publisher
L’Harmattan
Type of publication
monográfia
Field of science
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952) | Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Keywords
média | India | hinduizmus | media | India | Hinduism
Format
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-646-079-2
ISBN
978-963-646-079-2
Printed version
https://www.harmattan.hu/hinduizmus-es-media-a-21-szazadban-3141
Language
magyar
Edition
Első kiadás
Rights
CC BY-NC-SA 4.0

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu