Ugrás a tartalomra
mobile
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
Előnézet
022_000108/0000

Hinduizmus és média a 21. században

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Szivák Júlia
Cím (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Tudományterület
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952), Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Tudományos besorolás
monográfia
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

Eredeti

Cím
Hinduizmus és média a 21. században
Cím (EN)
Hinduism and Media in the 21st Century
Szerző
Szivák Júlia
Szerkesztő
Szilágyi Zsolt
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-0631-7864
Web
https://ppke.academia.edu/JuliaSzivak
Megjelenés dátuma
2024
Megjelenés helye
Budapest
Absztrakt
India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el. Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alajainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását.
Absztrakt (EN)
India's 21st century is characterized by great changes and rapid modernization, which presents the society with serious dilemmas regarding the reconciliation of traditional values ​​and the effects of globalization. This kind of wayfinding is particularly exciting in the field of media and popular culture, where different systems of arguments and belief systems appear in either symbolic or very concrete form, reaching the widest strata of Indian society. This volume examines the representation of Hinduism, India's largest and most politically significant religion, in the world of media and popular culture. In the book, we examine the representations of various aspects of Hindu mythology, the influence of popular culture on the Indian national self-image, and the influence of political Hinduism on the media.
Kiadó
L’Harmattan
Tudományos besorolás
monográfia
Tudományterület
Általános médiatudományok / Media studies (general) (12952) | Film, rádió és televíziótanulmányok / Studies on Film, Radio and Television (13054)
Kulcsszavak
média | India | hinduizmus | media | India | Hinduism
Formátum
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-646-079-2
ISBN
978-963-646-079-2
Nyomtatott verzió
https://www.harmattan.hu/hinduizmus-es-media-a-21-szazadban-3141
Nyelv
magyar
Kiadás
Első kiadás
Jogok
CC BY-NC-SA 4.0

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde