OCR
+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? Az előadás fő részét a topeng, a közismert bali maszk-tánc bemutatásának szentelte. A topeng balinéz nyelven maszkot jelent. Úgyszintén ez a neve bármilyen maszkos karakterrel bemutatott előadásnak. A topeng a Babadból, a bali-szigeti királyok krónikájából veszi a történeteit, bemutatva Bali társadalmi, vallási és politikai szempontból bonyolult hierarchiáját. I Wayan Bawa röviden elmagyarázta mindegyik maszk karakterét: a teljes arcot takaró maszkok viselői némák, a félmaszkokat viselők viszont beszélnek, a penasart viselő táncosnak az a szerepe, hogy elmagyarázza a történetet a közönségnek, a komikus bonrét (bohóc maszkot) viselők a nézőkkel kerülnek kapcsolatba. Ezután I Wayan Bawa előadott egy kötött formájú darabot. Parvathy Baul énekes és táncos Nyugat-Bengálból szintén a színáz vendége volt (játszott Barba A fa című előadásában is, melyet ezzel egyidőben mutattak be Budapesten). Az ekkor készült interjúban így szólt a baul hagyományról: "Mi, baulok, a szeretetet ünnepeljük, a szeretetet, ami belül van, és ami kívül van. Ennek a hagyománynak a lényege, hogy megtaláld az istenit magadban, az őszinte szeretet, az odaadás által. Azonban először önfegyelemre van szükségünk, amit különböző módszerekkel érhetünk el, tudnunk kell többféle módszerrel uralni a testünket, az elménket. Ugyanígy művészként is fegyelmezettnek kell lenni. Végül a Zene, tánc és a kimondott szavak által tudunk az éber figyelem állapotába jutni, jelen lenni önmagunkban. Mert ha ismered önmagadat, akkor tudsz megismerni másokat is. Ahhoz, hogy másokat megértsünk, elsősorban saját magunkat kell megismernünk. Ezt tanítják a mestereink. A baul hagyomány nagyon régi. Mindig szájhagyomány útján adta tovább a guru a tanítványának, ezért a mi történelmünknek nincsenek írott dokumentumai, nem tudjuk kéziratokkal igazolni 3133 a hagyományt. 133 https://nemzetiszinhaz.hu/eloadas/parvathy-baul-koncertje/kapcsolodo-tartalmak, (Letöltés: 2017. február 26.) + 96 +