Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0086
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 87 [87]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0086

OCR

s AJELENLÉT MAGYAR-FRANCIA KÖLTŐJE, AVAGY A NYELVET VÁLTÓ KÖLTŐ ÉS FORDÍTÓ + Pilinszky Jánostól lopott vers Céltalan járom a vidéket, egyetlen ráncát sem bolygatom az időnek. Miféle halálos napszúrás veri át testemet éjjel-nappal, hogy kigyúlnak sorra az ikonok fejemben — a parttalan szürkeségben valaki ismeretlen mosolyog rám a messzeségben, a víz lepedője lángra lobban, déli verőfény, romok, törmelék körülöttünk roncsolt műanyag halomban — jelentéktelen dolgok örök részletei töprengő szélben szirom csillanása, mindezt az emlékezet zsákjából egy név halássza elő — falak csendje, rózsa szégyenlőssége, melyről időmélyi szagok susognak, az elhagyott szobákban mezítláb a tenger??? A vers fordítása kurzív szedéssel kiemelve veszi át Pilinszky szavait, a kihagyásos szerkezeteket és a túlexponált képek soraként megjelenő egzisztenciális helyzeteket. KAPCSOLATA A KÉPZŐMŰVÉSZETTEL (EESTÉSZETTEL) A végtelen táj közös égisze alatt festőbarátságok is születtek. Ez a végtelen, bensőnket kiüresítő táj, a formátlanban felbukkanó forma köti össze Lorand Gaspar költészetét és Szenes Árpád festészetét a kínai festészet üresség-fogalmával. A Feuilles d’observation-ban igy ir erröl Lorand Gaspar: „Il me montre une grande toile blanche où l’on devine 123 Nagyvilag, 2001/12. sz., Lackfi Jänos forditäsa, http:/www.inaplo.hu/nv/200112/13. html (Letöltes: 2017. februär 13.) + 85 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
686.97 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0086.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0086.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu