Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Sepsi Enikő
Cím (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Tudományterület
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000046/0060
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 61 [61]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000046/0060

OCR

¢ Az UJ LiRAISAG + megtelik énekszóval. Uralkodnak a természet vad erőin és az emberi indulatokon: a harmónia és a ritmus istennői mértéket tartanak. Ha harsonáik megszólalnak, a kiáradt folyók visszatérnek medrükbe, vagy ellenkezőleg, a múzsákkal telnek el áradásig a hullámok; jelenlétükkel — templomaikkal — biztosítják az egyetértést a város polgárai között. Amikor Apollón, a múzsák karvezetője a kar élére áll, akkor még csodálatosabban összhangzó melódiába fognak. Mindazt, ami az összhangot vagy a ritmust zavarja a világban, a görög ember múzsátlannak (amuson) nevezte. Homályos emlékek ködbe vesző hátteréből a teremtő ihlet pillanatában emelkedik ki jól látható körvonalakkal az alkotás: Mnémoszüné, az emlékezet istennője, Hésziodosz szerint a múzsák anyja. A görögök a múzsák jelenlétének tulajdonították a költői ihlet szubjektív élményével együtt jelentkező biztonságot: a megtalált — és nem kitalált — kép, a megfelelő szó megelégedettségét. Ez a biztonság itt a melankólia: s Minél szebb a mondat, annál jobban elkeserít, minél pontosabb" — írja Maulpoix a Képzelt író című kötetben olvasható részében. Az írás a végesben tapogatózó szerelmes keresés inkább, egy olyan szakralitás keresése (,egy isten", , az Isten", „istenek”, „az istenek” vältakoznak a versekben), melynek gondolatát és gyakorlatát elvesztette a modernség, de a vágyát nem. , Kilenc nap a tengeren, akár egy templomban. / Egyedül az istenekkel, a hiányukkal" - irja a Tiszaviragjegyzetekben. Bár Jean-Michel Maulpoix írásmódja gyakorta épít a töredékre — egészen a Domaine public (1998) néhány naplójegyzetéig —, és szintaxisában is hol a rendkívül hosszú, hol a hiányos, gyakorta nominális mondatszerkesztésre épít, a kötetstruktúra mégis határozott. Antoine Émazis felhívja erre a figyelmet a 2005-ös zsebkönyvkiadás előszavában: a rendszer már nem megbízható, tapasztalat- és tudásfoszlányokkal dolgozunk, ,, de ha a részlet elillan is, az egésznek együtt kell maradnia"." A Kékversek szerkezeti középpontjában, négy-négy ciklussal körülvéve 76 Jean-Michel Maulpoix: Une histoire de bleu, suivi de L'instinct de ciel, Paris, Poésie/ Gallimard, 2005, 18. « 59 «

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.02 MB
Permalinkből jpg
022_000046/0060.jpg
Permalinkből OCR
022_000046/0060.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde