OCR Output

TARTALOMJEGYZÉK

Bevezetés (elméleti keretek) ........................................ 7

ELSO RESZ
KEP ES JELENLET - A KORTÁRS FRANCIA KÖLTÉSZET

KET VONULATAROL

Yves Bonnefoy és a jelenlét kôltészete .............................. 29
AZzüjliraisäg ........................................,...,,.2.. 53
A kortárs francia költészet fordithatésägärél:

Yves Bonnefoy és Jean-Michel Maulpoix esete ..................... 65
A jelenlét magyar-francia költője, avagy a nyelvet váltó költő és fordító:

Lorand Gaspar .............................................. 75

MÁSODIK RÉSZ
SZÍNHÁZI JELENLÉT, KÉP ÉS KENOZIS VALERE NOVARINA
SZÍNHÁZÁBAN

Médszertani megfontoläsok és bevezetés ........................... 91
Kenézis a teolégiäban .......................,....,............... 99
Kenözis és szinhaz Simone Weil misztikäjäban. ..................... 107
Misztika színházi megközelítésben: a ,kenotikus" színház . . . . . . . . . . . . 121
Valére Novarina és Pilinszky János, avagy az én nélküli költészet

szinh4za .............................................4.42. 133
A „szent” dramaturgiäja Valère Novarina szinhäzäban............... 143
»A tér a szôveg anyaméhe”. Tér, id6 és üresség Valère Novarina

szinhäzäban................................................ 159
Rituälék Valère Novarina müveiben ............................... 171
Magyarorszagon bemutatott müvei ............................... 185
ÖSSZEGZÉS ..................................................... 209