OCR Output

PUSZTINYA

Természetesen az, hogy a pusztinya milyen formát ölt,
nagyban függ a lelkiségről szóló felfogástól. Itt szeret¬
ném a , részvétel" fogalmát körüljárni, hogyan tekintenek
arra a keletiek és a nyugatiak. Ezen fogalom jelentősége
a pusztinya kibontakozásában nyilvánvaló.

Egyszer megkérdezte tőlem a három női pusztinyala¬
kónk: , Mi a mi részvételünk a Madonna Házában?" Azt
válaszoltam, hogy a részvétel mindenekelőtt a gyöngesége¬
ink felismerése. Szent Pál ezt mondja: , Gyöngeségeimmel
dicsekszem", és ,amikor gyönge vagyok, akkor vagyok erős".
Menjünk egy kicsit mélyebbre a gyöngeségnek ebben a ta¬
pasztalatában.

Mi: vagyunk az anawim, azok, akik Istentől függenek,
és ezt tudják. Mi vagyunk Isten szegényei, akik őrá támasz¬
kodnak, és tudják, hogy nélküle semmit sem tehetnek. Ez
az a fajta gyöngeség, amiről beszélek. Amikor ilyen módon
vagytok gyöngék, Isten lesz az erőtök. Mi a pusztinyalakó
részvétele a Madonna Házában? Az, hogy nektek van időtök
felismerni, kik vagytok, és örvendeni annak, hogy megváltott
bűnösök vagytok. A pusztinyalakó az a személy, akinek van
ideje eltöprengeni ezen, és jut ideje arra, hogy mélységes
örömmel ujjongjon amiatt, mert teljesen Istentől függ. Ha
Istentől függtök, hozzá fohászkodhattok minden ínségetek¬
kel, és tudhatjátok, hogy Isten meg fog hallgatni.

A pusztinyalakó kertész, aki műveli földjeit, kihúzva
minden gyomot. Szánt és boronál, hogy minden gyökeret
kihuzigáljon. Ezután Isten képes olyan magot vetni bele,
amilyet ő akar. A pusztinyalakó azzal foglalatoskodik, hogy
virágoskertté változtassa a pusztaságot.

Ez a fajta kertészkedés a pusztinyalakó alapvető részvé¬
tele. Ez a fajta részvétel megnyílás egy hatalmas kockázat

60