Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Oldal
Előnézet
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Előnézet
Sorozat
Metszéspontok
arc_000134/0409
  • Oldal
Oldal 410 [410]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
arc_000134/0409

OCR

NYUGDÍJAS TANÁROK MINT MAGÁNTANÁROK 409 különtanárával meg akarom vitatni azt, hogy miben kellene fejleszteni. [...] Igényként sem merült fel bennem, hogy beszéljek vele [a gyerek iskolai tanárával]. Meg bát más a célunk. Persze, hosszú távon biztos, hogy azonos a cél, de én azért nagyon korlátozottan egy dologra ” készítem fel a gyereket. Aki az osztályban tanít, az szélesebb spektrumot fed le." (Ágota) „Volt olyan egy-két alkalommal, bogy felhívtam a tanárát. Van, aki örül neki és szívesen veszi, viszont volt olyan tanár is, akit az iskolában kétszer-báromszor kerestem, hogy mi a probléma, a gyereknek nincs felírva a bázi stb., nem tudok segíteni, és volt olyan érzésem is, hogy nem szívesen veszi, hogy időnként zaklatom." (Estike) y A visszajelzés az ilyen tabutéma. A szülő se mondaná meg sok esetben, hogy magántanárboz jár a gyerek. — Miért tabutéma? — Mert a kolléga megretten attól, hogy ez egy ilyen külső kontroll. A szülő meg attól tart, hogy a szaktandr másképp fog viszonyulni a gyerekbez." (Ibolya) Szakmai kapcsolatok nyugdíjaskorban A szakmai kapcsolatok fenntartásának, a hálózat működtetésének négy jellemző területét írták le a megkérdezett nyugdíjas pedagógusok: 1. a korábbi szakmai közösségekkel fenntartott, szűkebb együttműködés, 2. a tanuló érdekében kialakított együttműködés a gyerek iskolai tanárával, 3. a privát baráti, rokoni kapcsolatokon keresztüli szakmai kommunikáció, és 4. az új szakmai tanulási terek. A korábbi szakmai közösséggel fenntartott együttműködés minden nyugdíjas magántanár elbeszélésében megjelent, a szakmai közösségi élet legfontosabb tereként. Az iskolai tér lehetővé teszi az informális szakmai konzultációkat, új, fontos információkat nyújt a tananyagok, vizsgák és mérések változásairól. »Nekem van egy általános iskolával közeli kapcsolatom, abol mentorálok is, és ott szoktam konzultálni is. Főleg ők kérnek, és amikor én látok valami csillogó dolgot, amit most tanultam meg tőlük, nagyon jókat tudunk fejlődni együtt — én is, akkor ezt elmondom nekik." (Gabriella) „A volt iskolámmal nagyon jó kapcsolatban vagyok, oda azért bemegyek beszélgetni, megkérdezem, bogy mit bogy csinálnak, mért csináljátok, főleg ugye év elején, amikor kiderül, ” bogy milyen tankönyveket használnak, azt azért megnézem." (Ibolya) , Egy iskolai szituáció ezerszer többet tud adni az embernek, mint egy magán. Ott emberek között vagyok, akiket én szeretek, akik engem szeretnek, elismernek, kíváncsiak a vélemé

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
980.33 KB
Permalinkből jpg
arc_000134/0409.jpg
Permalinkből OCR
arc_000134/0409.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde