OCR
3I2 LÉNÁRD SÁNDOR — CZETŐ KRISZTINA — ANTONI-ALT PETRONELLA (értsd: indítványok beadása és végigvitele az intézmény életét meghatározó témákban), a döntéshozásban való aktív részvétel és szavazás alapvetés és napi gyakorlat. Alapelvük, hogy nem a tanulókat szabják az intézményhez, hanem az iskolát a diákhoz. Egyrészt sajátos nevelési igényű (mozgáskorlátozott, látássérült, beszédfogyatékos, viselkedészavaros, beilleszkedési-tanulási-magatartási zavaros, autizmus spektrumzavaros) tanulók befogadását vállalják, akiknek helyben is biztosítják a gyógypedagógiai fejlesztést és megsegítést. A 429 főből 40 fő integrált tanuló." Másrészt korszerű, integrált, innovatív pedagógiai módszereket alkalmaznak (pl. átlépik a tanórák kereteit: epocha, projekt és a tantárgytömbösítés, a tanóra és a tanórán kívüli tevékenység azonos megítélés alá esik stb.). A tanulás szabadságának rendszere egy másik egyedülálló jellemzője az intézménynek. Ennek elemei: a választható tantárgyak és idegen nyelvek°, fakultációk, szakkörök, szabad tanulás pályázati rendszere, valamint a 12. évfolyam kötelező részének korábbi befejezése. Térekszenek az otthoni tanulás minimalizálására, hogy a tanulás lehetőleg tanulói együttműködés mentén, élményalapúan történjen. s Tanulás szabadságával, ennyi papírral, korbácsnélküliséggel jó tanulmányi (kimeneti) eredményt érünk el." — nyilatkozta az intézmény vezetője. A továbbtanulók aránya 9096 fölötti, valamint a gimnázium végére a tanulók 8596-a nyelvvizsgával rendelkezik (sokan közülük felsőfokú nyelvvizsgával). Az esettanulmány készítése során kiemelten fontos cél volt, hogy a megismert iskolát (mint szervezetet) leíró, feltáró szempontok mentén is bemutassuk. A szervezeti légkör és kultúra — a beszélgetések során megragadható — elemeinek bemutatása egyúttal a szervezeti tudás és a szakmai tanulói közösségeket körülvevő kontextus sajátosságait is mutatja, mely meggyőződésünk szerint meghatározó elem a folyamatos szakmai fejlődés és tanulás mechanizmusainak megértésében. Mindezek alapján a következőkkel foglalkozunk: + a szervezeti és vezetési sajátosságokkal; + a pedagógusok folyamatos szakmai fejlődéshez kapcsolódó attitűdjeivel, percepcióival. A Kürt Alapítványi Gimnázium mélyebb megismerése hozzájárul a folyamatos szakmai fejlődés és tanulás árnyaltabb értelmezéséhez, valamint az intézmény bizonyos működési mechanizmusai jó gyakorlatként, pozitív példaként, tanulságként szolgálhatnak más intézmények számára is. Az esettanulmány tapasztalatai egyrészt alátámasztják a már meglévő tudásunkat a folyamatos szakmai fejlődésről és tanulásról, valamint bővítik az ezzel kapcsolatos gondolkodásunkat és keretrendszerünket. ” A 2021.10.23-ai Közzeteteli lista alapjän: https://kir2info.kir.hu/pub/Index/035316. ® Jelenleg 15 fele nyelvböl välaszthatnak a tanulók. Amennyiben más nyelvet szeretnének tanulni, az intézmény rövid időn belül igyekszik megszervezni azt. (Ugyanez igaz a különböző szakkörökre, fakultatív tárgyakra is.)