OCR
PÁLvÖLGYI LAJos" — Kovács ISTVÁN VILMOS? HALLGATÓI PARTNERSÉG KORSZERŰ VÁLLALATIRÁNYÍTÁSI MEGVILÁGÍTÁSBAN ABSZTRAKT A tanulmány első része szakirodalmi forrásokra támaszkodva mutatja be, hogy a technológiai változások milyen módon járultak hozzá újabb és újabb menedzsmentparadigmák megjelenéséhez a gazdaságban. A felsőoktatási kitekintés arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen időtávon, milyen csatornákon és milyen adaptációs feltételek mellett válhat lehetôvé, hogy ezek a menedzsmentmodellek és partnerségi kényszerek integrálódjanak a felsőoktatási intézmények mindennapos gyakorlatába. A tanulmány második része kiemelten a hallgatók bevonásának területeit és szintjeit vizsgálja szakirodalmi elemzés alapján a tanítás-tanulás folyamatában, kitekintve a vezetéstudomány néhány kapcsolódó menedzsmentmódszerére is. Bemutatja, hogy ez utóbbiakból milyen következtetések vonhatók le a felsőoktatás-pedagógia számára, alakítva ennek szemléletét, bővítve módszertanát. A megelőző két fejezet tanulságaira építve a dolgozat olyan ajánlásokkal zárul, amelyek segíthetik a felsőoktatási intézményeket a korábbinál szorosabb partnerség kialakításában a hallgatókkal, részben a hallgatói élmény javítása, részben az intézmény egészének fejlesztése érdekében. Kulcsszavak: hallgatók bevonása, hallgatói partnerség, részvételre épülő tanulás, a menedzsment elveinek alkalmazása a felsőoktatás-pedagógiában BEVEZETÉS ? Budapesti Metropolitan Egyetem