Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000175/0000

Életreform-mozgalmak, pedagógiai és művészeti reformtörekvések a 20. század első felében: vallásos és okkult hatások nemzetközi recepciója

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Arany Zsuzsanna, Albrecht Zsófia, Végvári Zsófia, Pálkuti Anikó, Földiné Irtl Melinda, Komár Lajos, Hársvölgyi Virág, Ruzsa Bence, Szabó Zoltán András, Németh András, Polyák Zsuzsanna, Pethő Villő, Földesi Renáta, Balogh Brigitta, Czabaji Horváth Attila, Nagy Barbara, Szabó Gábor, Durayné Fliszár Nóra, Szvitil Gabriella, Vincze Beatrix
Title (EN)
Life-Reform Movements, Educational and Artistic Reform Efforts in the First Half of the 20th Century: International Reception of Religious and Occult Influences
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Történettudomány / History (12970), Művészetek, művészettörténet / Arts, Art history (13040)
Series
Metszéspontok
Type of publication
tanulmánykötet
022_000175/0011
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 12 [12]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000175/0011

OCR

IO ÉLETREFORM-MOZGALMAK mint a magyar zenepedagógiai reformelképzelésekre nagy hatást gyakorló John Curwen munkásságát, és Curwen Tonic Sol-fa mozgalmát mutatja be. Pethő Villő tanulmányában a különféle reformpedagógiai elképzeléseknek teret és helyet adó budai Új Iskola testneveléshez kapcsolódó gyakorlatát, valamint az iskolában rövid ideig tanító Dienes Valéria működését ismerteti, Földesi Renáta és Balogh Brigitta Pető András filozófiai írásain és további pedagógiai dokumentumokon keresztül elemezték a ritmus jelentését és szerepét a konduktív pedagógiában. Czabaji Horváth Attila a magyar reformpedagógiai elképzelések és az életreform-mozgalmak bemutatására törekvő A Jövő Utjain folyóiratban vizsgálta Célestine Freinet iskolájáról megjelent írásokat. Czabaji Horváth Attila, Nagy Barbara, Szabó Gábor, Durayné Fliszár Nóra, Szvitil Gabriella munkájukban áttekintést adtak a pedagógiai tér értelmezéséről ugyancsak A Jövő Utjain folyóiratban megjelent írásokon keresztül. A kötetet záró tanulmányban Vincze Beatrix az emberi test és lélek számára megújulást kínáló test- és fürdőkultúrához kapcsolódó magyar és idegen nyelvű szakirodalmat összegzi, és bemutatja a századelő fürdőkultúráját formáló tényezőket. A szerteágazó témák jelzik az életreform-mozgalmak szövevényes és összetett hazai recepcióját. Reméljük, hogy az irányzatok mögötti részletek elemzése segítik az olvasókat az életreformerek szándékainak és céljainak pontosabb megértésében és utat találnak a jelenleg is továbbélő utópiákhoz. IRODALOM Baader, M. S. (2007). A reformpedagógia környezetéhez: A vallás új formái 1900 körül, nietzscheanizmus, életreform In Biró Zs. H. Pap K. T. (Szerk.), Posztmodern kibívások a pedagógiatörténet-írásban (pp. 34-57). Gondolat Kiadó. Beke, L., Németh, A. gt Vincze, G. (Szerk.). (2013). Mozdulat — magyar mozdulatművészet a korabeli társadalom és művészet tükrében. Gondolat Kiadó. Boreczky, A. & Vincze, B. (Szerk.). (2018). Reformpedagógia és életreform — recepciós tendenciák, intézményesülési folyamatok. Gondolat Kiadó. Buchholz, K. (2001). Begriffliche Leitmotive der Lebensreform. In K. Buchholz (Hrsg.), Die Lebensreform Entwürfe zur Neugestaltung von Leben und Kunst um 1900 (pp. 41-42). Haeusser-Media. Krabbe, W.R. (2001). Die Lebensreformbewegung. In K. Buchholz (Hrsg.), Die Lebensreform. Entwürfe zur Neugestaltung von Leben und Kunst um 1900 (pp. 25-29). Verlag Hässer. Linse, U. (2001). Lebensreform und Reformreligionen In: K. Buchholz (Hrsg.), Die Lebensreform Entwürfe zur Neugestaltung von Leben und Kunst um 1900 (pp. 193-198). Haeusser-Media.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.06 MB
Lien permanent vers jpg
022_000175/0011.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000175/0011.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu