Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Title (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Field of science
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000171/0031
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 32 [32]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000171/0031

OCR

SZTÁRAY KÉZDY ÉvA — DRJENOVSZKY ZSÓFIA — HIRES-LÁSZLÓ KORNÉLIA — SÁNTHA ÁGNES struktúrába, ami szintén szükségessé teszi ezen szakpolitikák átgondolt, kutatásokkal megalapozott kialakítását. A kutatások alapján a láthatatlanság mellett egy fontos tapasztalat, hogy a családos hallgatóknak azért is jelent nehézséget az egyetemi létben való eligazodás, mivel hallgatótársaikkal speciális helyzetük folytán kevesebb a kapcsolódási pont és így a tapasztalatcsere lehetősége, továbbá az intézmények felől is kevés információs forrás és tájékoztatási fórum jut el hozzájuk" arról, hogy milyen szolgáltatások állnak rendelkezésükre, ha egyáltalán vannak ilyenek." Ugyanis a vizsgálatok azt mutatják, hogy kevés felsőoktatási intézményben léteznek hivatalos irányelvek a családos hallgatók támogatására, és még ott is, ahol már bevezettek ilyeneket, az egyetemek dolgozói sincsenek tisztában ezekkel a családos hallgatóknak nyújtható egyetemi szolgáltatásokkal, lehetőségekkel, és a hallgatók egyénileg oldják meg a helyzetükből adódó problémáikat."" A szakpolitikák elemzése és a családos hallgatók véleményének és tapasztalatainak megismerése alapján a gyermekes hallgatók helyzetének javítása és a tanulmányok alatti gyermekvállalás ösztönzése érdekében a cselekvési terveknek, irányelveknek elsősorban a gyermekes hallgatók speciális kettős helyzetének és ebből adódó nehézségeinek figyelembevételével kell elkészülniük. Az egyik legfontosabb tényező, hogy lehetőséget kell biztosítani ezeknek a hallgatóknak a gyermeknevelésből fakadó egyéni időbeosztására, és összességében egy támogató tanulási környezetet kell biztosítani számukra." A szakirodalom alapján a családközpontú támogató szolgáltatások közül az egyik legfontosabb az elérhető és igénybevehető egyetemi erőforrásokról való megfelelő tájékoztatás, "? beleértve az esetlegesen igénybe vehető pénzügyi támogatások körét is.? A megfelelő tájékozódásban sokat segíthetnek az intézmény által szervezett ingyenes tanfolyamok, a megfelelően képzett egyetemi mentorok vagy a , sorstárs" támogató csoportok formális megszervezése."" A legtöbb esetben ugyanis a hallgató egyéni tájékozódása alapján informális csoportokat szervez; az ezekben való információáramlás ugyan hasznos, de nem ritkán esetleges és nem teljes körű. Brown-Nichols: Pregnant and Parenting Students on Campus. Kristen Springer — Brenda Parker — Catherine Leviten-Reid: Making Space for Graduate Student Parents Practice and Politics, Journal of Family Issues, 2009/30, 435-457. Uo.; Bustillo-Bustillo-Sayson: Navigating the Dual Roles. Tighe et al.: Improving the education and wellbeing of student parents; Briegel et al.: Barriers and Supports for Student-Parents in Higher Education. 3 Uo. ® Tighe et al.: Improving the education and wellbeing of student parents. 4 Uo. u © 60 6. s +30 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.2 MB
Lien permanent vers jpg
022_000171/0031.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000171/0031.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu