Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Title (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Field of science
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000171/0025
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 26 [26]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000171/0025

OCR

SZTÁRAY KÉZDY ÉvA — DRJENOVSZKY ZSÓFIA — HIRES-LÁSZLÓ KORNÉLIA — SÁNTHA ÁGNES állandó nyomás alatt állnak, hogy mindegyikben meg tudjanak felelni." A vizsgált szülők (elsősorban anyák) nyüzsgő, bonyolult, összetett és túlzsúfolt hétköznapjaikról számoltak be," aminek kezelése nagyon átgondolt logisztikát igényel. A jól átgondolt és megtervezett időbeosztást viszont felboríthatják a sokszor előre nem látott és váratlan családi feladatok (betegség, átvirrasztott éjszakák)." A tanulmányok kiemelik az időbeosztással kapcsolatos nehézségeket," ? ami gyakran eredményezi egyik oldalon az órákról való hiányzásokat, a tanulmányok háttérbe szorulását, a tanulmányokra való összpontosítás nehézségeit, másik oldalon pedig a gyermekeikre szánt idő hiányát. A családi kötelezettségek egyrészt állandó készenlétet jelentenek, másrészt az egyetemi követelmények és határidők a beszámolók szerint nem tekinthetőek családbarátnak.? A kettős szerep összeegyeztetése mindezek mellett tovább nehezedik azáltal, hogy mindkét terület felfogható inkább feladat-, mint idővezérelt, nyílt végű kötelezettségként, így minden teljesítés párosulhat azzal a percepcióval, hogy lehetne még jobban teljesíteni, lehetne még jobb szülővé és sikeresebb diákká válni.?? Mivel a gyermeknevelés extra költségekkel is jár, a gyermekes hallgatóknak meg kell küzdeniük a sajátjuk mellett a család anyagi biztonságának megteremtése, illetve fenntartása nehézségeivel is.? A nemzetközi és a hazai kutatások szerint a gyermekes hallgatók általában idősebbek, mint diáktársaik, és többen dolgoznak is tanulmányaik és a gyermeknevelés mellett," így nehezebben tudnak kapcsolódni diäktärsaikhoz, kevesebb információhoz jutnak tőlük az egyetemi létben való eligazodáshoz, továbbá meg kell küzdeniük a gyermektelen hallgatókhoz képest az elkülönültség érzésével is.? Egy felmérés szerint csak töredékük érzi magát az egyetemi közösség részének." Ryan Christian T Bustillo — Rouie Christine T. Bustillo — Jay Ann Vie Sayson: Navigating the Dual Roles. Understanding the Unigue Challenges of Student-mothers in Pursuit of Higher Education, Ignatian International Journal for Multidisciplinary Research, vol. 2, 2024/2, 58-69. Tighe et al.: Improving the education and wellbeing of student parents; K. P. Andres: Two Faces of a Mom. Student Mothers’ Lived Experiences in a State University, International Journal of Multidisciplinary: Applied Business and Education Research, vol. 2, 2021/5, 406-412. Moreau—Kerner: Care in academia. » Uo. Bustillo—Bustillo—Sayson: Navigating the Dual Roles. Moreau-Kerner: Care in academia. 2 Uo. Tighe et al.: Improving the education and wellbeing of student parents. V. Brown - T. R. Nichols: Pregnant and Parenting Students on Campus: Policy and Program Implications for a Growing Population, Educational Policy, vol. 27, 2013/3, 499-530. Bustillo-Bustillo-Sayson: Navigating the Dual Roles. Michelle Briegel — Sonya Jakubec — Andrea Shippey-Heilman — Paxton Bruce: Barriers and Supports for Student-Parents in Higher Education, Transformative Dialogues: Teaching and Learning Journal, vol. 15, 2023/3, 12-21. . 24 »

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.24 MB
Lien permanent vers jpg
022_000171/0025.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000171/0025.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu