OCR
CSALÁD ÉS KARRIER? CSALÁD VAGY KARRIER nári képesítést biztosítottak volna, mivel ezek az órák mindig késő délután vagy este szerepeltek az órarendben. A tanárok is támogatóan álltak az új helyzethez. Szorgalmi időszakban a tanulmányi kötelezettségekkel kapcsolatos konkrét támogatás abban nyilvánult meg, hogy néhány oktató elengedte Virágnak az előadások látogatásának kötelezettségét, és a tananyagot a hallgató rendelkezésére bocsátotta. Az oktatási folyamatban való részvétel tekintetében kapott tehát kedvezményt azzal, hogy néhány előadás anyagát online formában kézhez kapta. Ezeken kívül nem élvezett egyéb előnyöket, , amit helyesnek is tartok. Én vállaltam ezt a rögös utat, és számoltam annak minden nehézségével." Ám még ez az előny is irigységet ébresztett néhány szaktársában. Nehezebb tantárgyak esetében Virág maga döntött úgy, hogy a lehetséges engedmények ellenére látogatni fogja az előadásokat is, hogy a tananyagot elsajátíthassa. Azokból a tantárgyakból, amelyekből nehézségei adódtak, szaktársai korrepetálták, segítették. Ebben az új helyzetben a legnehezebb az egyeztetés, az előre tervezés volt: előre látni a pontos napot és óraintervallumot, amikor az egyetemen kell lennie és megszerveznie, hogy a kisbaba édesapja vagy a nagyszülők vállalják a felügyeletét. A kezdeti időszak bonyolultsága után a család rutinosabbá vált az otthoni munkamegosztásban, az idő múlásával belerázódtak a feladatokba. Kiemelendő a fiatal nagyszülők szerepe, akik teljes mellszélességgel, mintegy főmunkaidőben vállalták unokájuk felügyeletét, egyben biztosították a fiatal család megélhetését, hogy lányuk nappali képzésben tanulhasson tovább. A helyzet egyetlen árnyoldala Virág számára az volt, hogy az egyetemi közösségi életből teljesen kimaradt, a tanulmányi kötelezettségeken kívül semmilyen más programon nem vehetett részt, nem élhetett szabad diákéletet. , Csak a történeteket hallottam a szünetek alatt az esti placcos bulikról, a közös esti programokról. Sokszor fájt is a szívem érte, de a fontossági sorrend másként nézett ki akkor az én helyzetemben." A tanulmányi időszakban a legnehezebben megvalósítható feladatok a csoportmunka, a hallgatótársakkal közös projektek elkészítése volt, ami az egyetemi tanórákon kívül zajlott. , Nehezen fért bele az időmbe az órák utáni tevékenység, pláne, ha nem is az egyetemen, hanem máshová kellett eljutnom (pl. szaktárs otthonába). Mindig jól teltek a közös munkák, de mégis ott volt bennem az, hogy jó lenne már hazamenni, ezért mindig a tempósabb folyamatot javasoltam. A legegyszerűbb az egyéni projekt volt, amit otthon, két alvás/etetés között nyugodtan össze tudtam állítani, ezt a módszert mindig nagyon szerettem." Virág történetében a legfontosabb személyiségjellemző a céltudatosság. A vizsgaidőszakokat úgy tudta átvészelni, hogy gyakorlatilag az azt megelőző szorgals 13 e