Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0029
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 30 [30]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000167/0029

OCR

28 | I.ELMÉLETI KÖZELÍTÉSEK A módszernek három lényegi eleme van: e , modellnyújtás (a terapeuta által, filmről, videóról vagy más csoporttag ältal), e viselkedéses próba, e társas megerősítés." Később Goldstein (1981) és Wilkinson (1982) ezt a hatásmechanizmust kiegészítették a kognitív tényezők fontosságával, vagyis azzal, hogy ,a csoportban foglalkozni kell a személyek önreflexióival, problémáival." Ezzel szintén egy fontos elem adödik a szociälpedagögiai csoportmunka-felfogäsähoz, hiszen a csoportban a tagok szüksegleteinek megfelelö strukturält jätekok bevitelevel szociälis tanuläst indithatunk be. Ennek segitsegevel a tagok begyakorolhatjäk atärsadalmiasuläshoz szükseges viselkedesi elemeket. Nagyon fontos, hogy ezt a gyakorläst feldolgozäs, azaz iränyitott beszelgetes kövesse, amelyben a tagok egymásra hatása legalább annyira fontos, mint az elfogadó légkör megteremtése a jó beszélgetés vezetésével. Mindezek kiváló alapját képezik annak a csoportmunka-felfogásnak, amely a szociálpedagógus munkaformájához is szükséges. A szociális szférában elöforduló szociális csoportokban a csoporttagokat nem betegnek, hanem bizonyos szociális készség tekintetében hiányt szenvedőnek tekintjük. A környezet, amelyben élnek, korlátozottan képes a szocializáció során átadni azokat a viselkedésmintákat, amelyek segítenék a szociális működőképességük optimális kihasználását. A csoport - a sokaságából, dinamikai sajátosságaiból adódóan - egy olyan adaptációs lehetőséget kínál a tagok számára, amelyben kipróbálhatják önmagukat különböző helyzetekben, megnézhetik a másikat viselkedés közben - olyan szituációkban, amelyekkel nekik is gondjaik vannak. Így a csoport vezetője és a tagok egyaránt modellként szolgálnak egymás számára. Megtörténik a viselkedéspróba, azaz az egyének a gyakorlat során kipróbálhatják magukat, a szituációk, gyakorlatok, játékok után következő élménymegosztásban pedig arra is van lehetőségük, hogy azt kognitív szinten is feldolgozzák, továbbá egymásnak visszajelezzenek. Mindezek hatására a viselkedés vagy megerősítésre talál, vagy gyengül. Ez hasonlóságot mutat Slavson (1943) már említett , tevékenységi csoportterápiájával", ahol a szakember adaptációs problémákkal küzdő gyerekekkel foglalkozott klubszerű találkozások keretén belül. A csoportot a megértő és elfogadó légkör jellemezte, művészeti és barkácstevékenységek segítették a feszültségek levezetését. A csoporton belül zajló konkrét tevékenységek említése

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.15 MB
Lien permanent vers jpg
022_000167/0029.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000167/0029.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu