Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Hadnagy József
Cím (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Tudományterület
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Sorozat
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000167/0026
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 27 [27]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000167/0026

OCR

1. Szociálpedagógia és a szociálpedagógus által működtetett csoportmunka sajátosságai | 25 áll, melyekkel az egyén magjának sok dolga volt." Azt is mondja, hogy ezeket a személyeket, tárgyakat az egyén emocionálisan köti magához. , Aichorn kallódó fiatalokkal dolgozott, akikkel csoportban gyakorolták azokat a helyzeteket, amelyekkel naponta kellett küzdeniük a szociális adaptációjuk érdekében. Adler, az individuálpszichológia megalapítója a húszas években nevelési tanácsadó hálózatot működtetett, ahol csoportokkal is dolgozott" (idézi Szőnyi 2005). A csoportmunka történetét meghatározó másik európai áramlat a foulkes-i frankfurti iskola. Foulkes (2000) mätrix-elmelete - amely az egeszlegesseget hangsúlyozó alaklélektanra is alapoz - kiemeli, hogy a csoport integrálja az egyéni viselkedéseket. , Az egyén a csoportban a csoport által változik." Foulkes később módszerét csoportanalízisnek nevezte el. (5-8 fős kiscsoportokkal dolgozott éveken keresztül, ahol a tagok száma változott, ezt tekintik a pszichoterápiás célú csoportok alapmodelljének.) Az európai fejlődésben kitüntetett szerepe van 1942 -1945 között a londoni Northfield katonai kórházban megindult kezdeményezésnek. Foulkes ekkor már itt tevékenykedett. Bionnal (1961) munkájuk során átszervezték a hierarchikus elveket képviselő katonai pszichiátriai részleget, és demokratikus, a pácienseket bevonó döntési mechanizmust alakítottak ki. Bion munkássága (alapfeltevés, csoport, munkacsoport) a szervezeti folyamatok önvizsgálata felé mozdult el, ami a Tawistock konferenciákon került továbbfejlesztésére. Mivel a háború miatt nagy szükség volt a csapatszellemre, szabad teret kaptak a kísérletre, ám Foulkes-ék nagy hibát követtek el, amikor a külső környezetet, azaz a katonai vezetőket nem vonták be a folyamatba, a szabad beszélgetésekbe, akik emiatt ellenük fordultak. A második kísérletben ezt a hibát már korrigálták. A kísérletek a Tawistock Klinikán (London) folytatódtak, az érdeklődés elmozdult a vezetőképzés, a megelőzés, a szervezeti működés elősegítése felé. Ezzel alapozták meg a szervezetfejlesztést. A northfeeldi tapasztalatok segítséget jelenthetnek napjaink csoportmunka-gyakorlatában is. Az igazi probléma ebben a kísérletben az volt, hogy egy hierarchizált rendszerben demokratikus döntéseken alapuló terápiás folyamatot vezettek be, ami a katonai vezetők számára nem volt meggyőző. Nem értették, hogy a csoport hogyan szolgálja majd a frontra visszakerült egyének parancs iránti tiszteletét, a parancsok azonnali végrehajtását. A program kidolgozói nem tartották fontosnak, hogy bevonják a feletteseket a terápiás folyamat megértésébe. Adódik a párhuzam, hogy a csoportmunkával a terepen dolgozó szociálpedagógusok is egy olyan munkaformát visznek be egy intézmény életébe, amiről az ott dolgozóknak általában kevesebb az ismerete és tapasztalata,

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.28 MB
Permalinkből jpg
022_000167/0026.jpg
Permalinkből OCR
022_000167/0026.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde