Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0021
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 22 [22]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000167/0021

OCR

20 | I.ELMÉLETI KÖZELÍTÉSEK használt csoportmunka-fogalom eltér a pszichológia csoportmunka-értelmezésétől (Lewin 1975; Moreno 1959; Yalom 1995; Foulkes 2000; Pataki 1980), illetve a pedagógia területén használt csoportmunka-felfogástól is (Buzás 1980; M. Nádasi 1998; Bábosik 1982; Falus 1998). A szociálpedagógiához kötődő csoportfelfogások tisztázását nem segíti a hazai szakirodalom. Így lehetséges az, hogy a különböző szakmai irányvonalak tisztázása során létrejött konferenciák (Sopron 1989; Esztergom 1991; Eger 1992) résztvevői eltérő alapokra kívánták helyezni az induló szociálpedagógus-képzést. Nemzetközi kitekintésben is diffúz kép bontakozik ki a szociálpedagógiáról. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy német nyelvterületen használják a szakmát képviselő szakember megnevezésére a szociálpedagógus fogalmat, míg az angolszász nyelvterületen a , social educator" (Bernard 2007) megnevezést találjuk az ugyanazon tevékenységet folytató szakemberre. A hazai szociälpedagögusi szakma identitäsalakuläsät befolyásolta az a tényező is, hogy milyen tanszékek vállalkoztak a képzésre: jórészt neveléstudományi tanszékek, illetve néhány pszichológia tanszék volt az ún. szakgazda. A terepgyakorlatról visszaérkező hallgatók a más képzőhelyről érkező szaktársaikkal való találkozások után például arról számoltak be, hogy mintha két különböző attitűddel, szakmai elképzeléssel, módszertani kultúrával rendelkező szakember találkozott volna egymással. Ebben a tanulmánykötetben kísérletet teszek arra, hogy a szociálpedagógus által használt csoportmunka-fogalmat meghatározzam. Bemutatok néhány, a szociálpedagógus által használt, csoportra épülő módszert, és betekintést adok a szociálpedagógia történetébe is. A szociálpedagógus-képzés neveléscentrikus szemléletével, és a csoportnak mint munkaformának a meghonosításával jó eszközt nyújt azoknak a leendő szakembereknek, akik az ifjúsággal, a gyermekekkel, azok szüleivel, hozzátartozóival dolgoznak, és hozzájárul az iskolai szociális munka tartalmának, módszertanának kidolgozásához is. 1.1. A csoportmunka fogalmi meghatározása A csoportmunka fogalmát nagyon sokszor használjuk a mindennapokban, de jelentős gondolkodók is foglalkoztak a tisztázásával. A Magyar Larousse Enciklopédia (1991) az alábbiakat írja a csoport terminusról: , Valamilyen feladatra egységbe tömörült, szervezett alakulat." „Kepen, szobron a művészi hatás érdekében személyek, tárgyak rendezett együttese (művészetben)."

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.16 MB
Lien permanent vers jpg
022_000167/0021.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000167/0021.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu