+ EGYENSÜLYKERESES ES ERZELMI TÄMOGATÄS +
A kutatás során kvantitatív és kvalitatív módszert egyaránt alkalmaztunk az
eredmények feldolgozása során, egy strukturált, zárt és nyitott kérdéseket tar¬
talmazó kérdőív segítségével. Az adatgyűjtés anonim módon, online felületen
történt, a Károli Gáspár Református Egyetem Neptun rendszerén keresztül,
hallgatói elérés segítségével. A vizsgálatba önkéntesen vonódtak be a hallgatók
2025. január és március között.
A saját szerkesztésű kérdőívben önálló kérdésblokkok vizsgálták a hallgatók
párkapcsolati értékeit, támogatási preferenciáit, a munka és magánélet egyen¬
súlyáról alkotott nézeteiket, valamint a jövőbeli kapcsolati elképzeléseiket. To¬
vábbá feltérképeztük az érzelmi intelligenciát és kommunikációs készségeket
fejlesztő tréningek iránti nyitottságot, valamint az ezekhez kapcsolódó tematika
preferenciáit.
A kvalitatív elemek tartalomelemzéssel kerültek feldolgozásra, míg a kvanti¬
tatív adatok leíró statisztikai módszerekkel összesítettem.
1. táblázat. A módszertani megközelítés összefoglalása kérdésblokkok szerint.
Kérdésblokk Vizsgált dimenzió / cél Elemzés típusa
A legfontosabb párkapcsolati
24 , Leíró statisztika
elvárások rangsorolása
Párkapcsolati értékek
A párkapcsolatban preferált Gyakorisági
Támogatási formák , kurt . FE 4 ,
támogatás típusainak meghatározása megoszlás
A szakmai és magánéleti szerepek
összehangolásáról alkotott
vélemények
Munka és magánélet
egyensúlya
Nyílt és zárt kérdések
elemzése
A jövőbeli kapcsolati elképzelésekés Kvalitativ
Párkapcsolati jövőké Loe AP: ,
P J P Szakmai hatások feltérképezése tartalomelemzés
2 .. . . Kepzesi igenyek, fejlesztesi területek ir u
Erzelmi intelligencia P 8 ny , 70) eee Leíró statisztika,
az érzelmi és kommunikációs
és tréningigények , a többvälaszos elemzés
készségek terén
Egyéni nézőpontok a szakma és a Tematikus kvalitatív
Szöveges reflexiók x . hos ,
pärkapcsolat viszonyäröl elemzes
A kutatás célcsoportját a Károli Gáspár Református Egyetem Gazdaságtudomá¬
nyi, Egészségtudományi és Szociális Karán tanuló szociális munka, szociälpedagögia,