OCR Output

+ EGYENSÜLYKERESES ES ERZELMI TÄMOGATÄS +

Módszerek

A kutatás során kvantitatív és kvalitatív módszert egyaránt alkalmaztunk az
eredmények feldolgozása során, egy strukturált, zárt és nyitott kérdéseket tar¬
talmazó kérdőív segítségével. Az adatgyűjtés anonim módon, online felületen
történt, a Károli Gáspár Református Egyetem Neptun rendszerén keresztül,
hallgatói elérés segítségével. A vizsgálatba önkéntesen vonódtak be a hallgatók
2025. január és március között.

A saját szerkesztésű kérdőívben önálló kérdésblokkok vizsgálták a hallgatók
párkapcsolati értékeit, támogatási preferenciáit, a munka és magánélet egyen¬
súlyáról alkotott nézeteiket, valamint a jövőbeli kapcsolati elképzeléseiket. To¬
vábbá feltérképeztük az érzelmi intelligenciát és kommunikációs készségeket
fejlesztő tréningek iránti nyitottságot, valamint az ezekhez kapcsolódó tematika
preferenciáit.

A kvalitatív elemek tartalomelemzéssel kerültek feldolgozásra, míg a kvanti¬
tatív adatok leíró statisztikai módszerekkel összesítettem.

1. táblázat. A módszertani megközelítés összefoglalása kérdésblokkok szerint.

Kérdésblokk Vizsgált dimenzió / cél Elemzés típusa

A legfontosabb párkapcsolati

24 , Leíró statisztika
elvárások rangsorolása

Párkapcsolati értékek
A párkapcsolatban preferált Gyakorisági

Támogatási formák , kurt . FE 4 ,
támogatás típusainak meghatározása megoszlás

A szakmai és magánéleti szerepek
összehangolásáról alkotott
vélemények

Munka és magánélet
egyensúlya

Nyílt és zárt kérdések
elemzése

A jövőbeli kapcsolati elképzelésekés Kvalitativ

Párkapcsolati jövőké Loe AP: ,
P J P Szakmai hatások feltérképezése tartalomelemzés

2 .. . . Kepzesi igenyek, fejlesztesi területek ir u
Erzelmi intelligencia P 8 ny , 70) eee Leíró statisztika,
az érzelmi és kommunikációs

és tréningigények , a többvälaszos elemzés
készségek terén

Egyéni nézőpontok a szakma és a Tematikus kvalitatív

Szöveges reflexiók x . hos ,
pärkapcsolat viszonyäröl elemzes

A minta bemutatäsa

A kutatás célcsoportját a Károli Gáspár Református Egyetem Gazdaságtudomá¬
nyi, Egészségtudományi és Szociális Karán tanuló szociális munka, szociälpedagögia,

+ 35 +