Pix Katalin: A cigany gyerekek és az óvoda esete I., Esély, 11. évf., 2000/6, 24—41.
RÉvÉsz György: Tehetség, tehetséggondozás: koncepciók — evolúció — neurobiológia — kutatás
— gyakorlat, Magyar Pszichológiai Szemle, 76. évf., 2021/2, 255—258.
RoMaAN, Ioana: Gypsies integration — Education for all, Procedia — Social and Behavioral Sci¬
ences, 2013/76, 717-722.
RoSTAs, Iulius - RövıD, Márton - SzıLväsı, Marek: On Roma Civil Society, Roma Inclusion,
and Roma Participation, Roma Rights, 2015/2, 7-10.
SzABÓ Éva: Cigányok/romák a felsőoktatásban, in Cserti Csapó Tibor — Rosenberg Mátyás
(szerk.): Horizontok és dialógusok 2017. VI. Romológus konferencia, Pécsi Tudományegyetem
BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Pécs, 2017, 130—138.
SZÁZDI Antal (szerk.): Tehetség-írások, Debrecen, Magyar Tehetséggondozó Társaság, 2015.
SZEMÁN Józsefné: A cigány gyermekek óvodai nevelése, Iskolakultúra, V. évf., 1995/24, 2—6.
TRENDL Fanni — VARGA Aranka: Tehetseggondozäs a roma szakkollegiumban, Romolögia, 6.
evf., 2018/2, 8-33.
TRENDL Fanni: Szakkollegium mint lehetöseg. Cigany/roma szakkollegiumok es szakkollegistak
vizsgálata a 2001 és 2018 közötti időszakban, PhD-értekezés, Pécs, 2023.
VAJDA Adrienn: Európai romapolitika: egyenlőség, inklúzió és részvétel, Infojegyzet, 2022/20.
VARGA Aranka: Multikulturalizmus — inkluzív oktatási rendszer, in Forray R. Katalin (szerk.):
Ismeretek a romológia alapképzési szakhoz, Pécs, Bölcsész Konzorcium — Pécsi Tudomány¬
egyetem, 2006, 145—160.
VARGA Aranka: Az inklúzió szemlélete és gyakorlata, Pécs, Pécsi Tudományegyetem, 2015.