Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000145/0000

Algorythmics: Technologically and Artistically Enhanced Computer Science Education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Zoltán Kátai
Sorozat
Sapientia Books. Natural Sciences
022_000145/0040
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 41 [41]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000145/0040

OCR

40 3 SEEING, HEARING, AND TOUCHING COMPUTER ALGORITHMS... 10 I 1 iL a THT [/ 7 fü 1 Al 64 eae 54 aaa 44 a D 3. On 24 a ea 14 BE HF 0. [CIRE HE 6 7 8 9 10 11 12 oEnd of semester Control G aTest results Control G G End_of_semester_Expenmental_G a Test_results_Expenmental_G Source: Kátai, Juhász, Adorjáni, 2008 Figure 3.6. The results of class G (12 students each in the experimental group and the control group) 10 3 8 7 6 5 44 3 4 2 4 104 12 3 4 5 6 7 8 9 0 11 12 OEnd of semester Control H aTest results Control H EEnd af semester Experimental H aTest results Experimental H Source: Kátai, Juhász, Adorjáni, 2008 Figure 3.7. The results of class H (12 students each in the experimental group and the control group) Additionally, teachers involved in the experiment state that the division of the computer programming process in two well-delimited stages (the right loop skeleton identification and its filling with the proper instructions) taught the students how useful is to design even the simplest algorithms. In other words, the presented method can be seen as a promoter of the widely applied five steps problem-solving process (1. abstraction, 2. decomposition, 3. transformation into sub-solutions, 4. recomposition into a working program, 5. evaluation). This approach has led to less mistaken algorithms. The number of such mistakes when the student knew which instructions had to be used but did not put them on the right place within the algorithm was also reduced.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
837.16 KB
Permalinkből jpg
022_000145/0040.jpg
Permalinkből OCR
022_000145/0040.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde