Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000145/0000

Algorythmics: Technologically and Artistically Enhanced Computer Science Education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Zoltán Kátai
Sorozat
Sapientia Books. Natural Sciences
022_000145/0037
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 38 [38]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000145/0037

OCR

3.3 SUGGESTED SYLLABUS 37 — Students "are listening to" several loop skeletons while they keep their eyes on the slow-motion running of the program generated by the code creator module. It would be useful to analyse the following loop skeletons (see Figure 3.5). — Students are asked to recognize some unknown loop skeletons only by hearing their “piano accompaniment”. — Students are following, with their eyes and ears, the running of some well-known basic algorithms in the dialogue box of the run_code module. For example, how does a searching algorithm sound? And what about a sorting algorithm? If, for instance, students remember the sound pattern of sorting algorithms, they would not try to create a single loop. — Students are listening to the ‘piano accompaniment” of the algorithm for different inputs. — Students are asked to “drum in” divers loop skeletons. This is a very important stage of the syllabus. As the pupils in New Mexico schools feel the fractions in their bones due to the music and dance, our students should get to the point where the rhythm of algorithms rings in them. They reach this stage as a result of using their fingers in the manner of a pianist to “type” again and again the loop skeleton of the different algorithms. This phase of the method can be applied even if no computers are accessible. Firstly, the teacher and then the students can “drum” the rhythm of the loop skeletons, using their hands and legs. — Algorithms may contain typical errors. Students are asked to compare the wrong sound sequences with the “piano accompaniment” of the correct algorithms. — A certain loop skeleton is selected, and problems with the respective skeleton are analysed. Students are also asked to suggest adequate problems (preferably real-word problems). Han Figure 3.5. Loop skeletons

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
919.54 KB
Permalinkből jpg
022_000145/0037.jpg
Permalinkből OCR
022_000145/0037.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde