Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000145/0000

Algorythmics: Technologically and Artistically Enhanced Computer Science Education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Zoltán Kátai
Sorozat
Sapientia Books. Natural Sciences
022_000145/0035
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 36 [36]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000145/0035

OCR

3.3 SUGGESTED SYLLABUS 35 rloop | La if then | — | | | | rloop | | | | | a | |else | | rloop | | | | | a | um Figure 3.3. A loop skeleton example and its representation How will the listener discern the loops, and how will he/she be able to distinguish them? The solution we have chosen is the following: in parallel loops, we implemented the same sounds but with different musical instruments. For example (see Figure 3.3): A possible sound sequence of the above algorithm is (fa* is a violin fa): The nucleus of the outer loop is repeated twice, the nucleus of the first inner loop three times (during its both executions), and the nuclei of the parallel inner loops five and four times respectively. Each of the parallel loops is executed ones. In the dialogue box of the run_code module (see Figure 3.4), the “beautified C/C++ code” of the analysed algorithm appears. Pushing the Run button starts the slow-motion running of the program. While the students “are listening to the loop skeleton of the algorithm” represented by its sound sequence, they can keep their eyes on the program’s running (as we can see, the instruction which is being executed is highlighted). 3.3 Suggested syllabus We suggest the following syllabus (students are not only observers of a simulation, they are actively involved in the teaching-learning process; bidirectional student-computer communication):

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
729.74 KB
Permalinkből jpg
022_000145/0035.jpg
Permalinkből OCR
022_000145/0035.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde