OCR
TARTALOM 1. BevezetO 2... eee eee eee eee ee 17 1.1. AlgoRythmics: egy dijazott projekt ............................ 18 1.2. Az AlgoRythmics kutatécsoport .............................. 19 2. Tôbbérzékszerves informatikaoktatäs ............................ 21 2.1. Kihiväsok a programozäsoktatäsban ........................... 21 2.2. Az emberi agy és a tanulés ................................... 22 2.2.1. Az emlékezet és a többérzékszerves tanulás . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 2.3. Technológia a többérzékszerves tanulás szolgálatában. ... . . . . . . . . . 25 2.3.1. Vegyes/kombinält tanulés ................................ 25 2.4. Multimédia és a többérzékszerves tanulás ...................... 26 2.5. Többérzékszerves tanulás művészetközeli elemek révén . . . . . . . . . . . 27 2.5.1. Tudomány és művészet: egy er6s kombinäcié ................ 28 2.6. Az érzékszervek szerepe az oktatäsban ......................... 30 3. Látni, hallani és tapintani a számítógépes algoritmusokat (1. tanulmány) . . 31 3.1. Az egyszerű algoritmusok anatómiája .......................... 31 3.2. À szoftvereszküz ........................................... 33 3.3. Javasolt tanmenet ..............................,........... 35 3.4. À kisérlet ..................................,.,.,.,,,,2.2. 38 3.4.1. Eredmények és küvetkeztetések ........................... 39 4. Rekurzív algoritmusok lejátszódva (2. tanulmäny) .................. 43 4.1. Rekurziv algoritmusok oktatäsa ............................... 43 4.1.1. Hogyan tanitsunk rekurziv eljéräsokat? ..................... 43 4.1.2. Hogyan tanítsunk rekurzív függvényeket? ................... 45 4.2. A kinesztetikus érzékelés szerepe a programozäsoktatäsban ........ 46 4.3. Audiovizuális elemekkel dúsított módszerek... ................. 48 4.4. Szoftvereszkôz és javasolt tanmenet ........................... 50 4.5. À kfsérlet ...............................,.,.,.,.,.,,,2 52 5. Eltäncolt algoritmusok (3. tanulmäny) ............................ 55 5.1. Szoftvereszk6z és javasolt tanmenet ........................... 56 5.2. À kfsérlet ....................................,.,.,,,,2.2. 57 6. Kutatási eredmények a többérzékszerves programozásoktatás kapcsán .. . 59