Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000145/0000

Algorythmics: Technologically and Artistically Enhanced Computer Science Education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Zoltán Kátai
Sorozat
Sapientia Books. Natural Sciences
022_000145/0006
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 7 [7]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000145/0006

OCR

6 CONTENTS 6 Some conclusions on our multi-sensory computer science education research ............................. 59 7 The AlgoRythmics learning environment .......................... 61 7.1 The AlgoRythmics dance performance collection ................. 62 7.1.1 Evidence of impact ...................................... 65 7.2 AlgoRythmics animations .................................... 68 8 AlgoRythmics: Science and art without ethnic borders (Study 4) ....... 73 8.1 Artistically enhanced multicultural education ................... 73 8.2 Intercultural computer science education in Transylvania.......... 76 8.2.1 Results ................................................ 78 8.3 Conclusions ............................................... 80 9 Teaching “not blind learners” to program “blind computers” (Study 5)..........................................,...,,... 83 9.1 Theoretical background...................................... 83 9.2 Student-orchestrated computer algorithms ...................... 85 9.3 Selective hiding for improved algorithm visualization ............. 86 9.4 The experiment ............................................ 87 9.4.1 Results and discussion ................................... 88 9.5 Conclusions ............................................... 90 10 Promoting algorithmic/computational thinking of both sciences- and humanities-oriented learners (studies 6 and 7)...... 93 10.1 The “two cultures”...............................,...,.,... 94 10.2 Promoting algorithmic/computational thinking.................. 96 10.3 The motivational perspective ................................ 98 10.4 The experiment .......................................... 100 10.5 Results regarding students’ performance ...................... 103 10.6 Results regarding the motivational perspective ................. 105 10.6.1 Limitations........................................... 110 10.7 Conclusions ............................................. 110 11 Multidimensional expansion of the AlgoRythmics environment...... 115 11.1 Expanding the AlgoRythmics collection....................... 115 11.1.1 From 1D view to 2D view ............................... 115 11.1.2 Including new dance styles.............................. 117 11.1.3 Moving on to a new algorithm family...................... 117 11.1.4 Feedback. .....................................,.,..2. 121 11.2 From dance to code ....................................... 123 11.2.1 Learning steps ........................................ 124

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
889.33 KB
Permalinkből jpg
022_000145/0006.jpg
Permalinkből OCR
022_000145/0006.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde