Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000135/0000

Code-Switching in Arts

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Ádám Bethlenfalvy, Malou Brouwer, László Cseresnyési, Mónika Dánél, Helge Daniëls, Marianna Deganutti, Johanna Domokos, Ferenc katáng Kovács, Irén Lovász, Margarita Makarova, Attila Molnár, Judit Mudriczki, Judit Nagy, Cia Rinne, Lisa Schantl, Levente Seláf, Enikő Sepsi, Tzveta Sofronieva, Sabira Stahlberg
Tudományterület
Languages and Literature / Nyelvek és irodalom (13013)
Sorozat
Collection Károli. Collection of Papers
Tudományos besorolás
collective volume
022_000135/0061
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 62 [62]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000135/0061

OCR

LITERARY CODE-SWITCHING reflecting not only the desire and necessity of preserving and revitalizing a threatened language, but also to enter a relationship with the reader—a relationship that often takes the form of teacher and learner, emphasizing her work as poetry—as—language-—lesson. Mcllwraith’s positioning of néhiyawéwin front and center—the Cree language being the main theme as well as the most important vehicle available for her reflections—and in relation with English demonstrates the effects of settler colonialism on the Cree language but also, even more importantly, succeeds in challenging and countering them. BIBLIOGRAPHY ACOOSE—MISWONIGEESIKOKWE: Janice: Neither Indian Princesses nor Easy Squaws, Toronto, Canadian Scholars’ Press, 2016. ADEJUNMOBI, Moradewun: Translation and Postcolonial Identity, The Translator 4 (1998), 163- 81, https://doi.org/10.1080/13556509.1998.10799018 ARMSTRONG, Jeanette: Land Speaking, in H. MacFarlane — A. G. Ruffo (eds.), Introduction to Indigenous Literary Criticism in Canada, Peterborough, Broadview Press, 2016, 146-161. BLAESER, Kimberley: Native Literature: Seeking A Critical Center, in D. Reder — L. M. Morra (eds.), Learn, Teach, Challenge: Approaching Indigenous Literatures, Waterloo, Wilfrid Laurier University Press, 2016, 231-238. BROUWER, Malou: Surviving and Challenging the Colonized Scene of Translation: Innu in Natasha Kanapé Fontaine’s Poetry, Studies in American Indian Literatures 33 (2021), 53-75, https://doi.org/10.1353/ail.2021.0009 ERDRICH, Heid: Curator of Ephemera at the New Museum for Archaic Media, Michigan, Michigan State University Press, 2017. Kovac, Margaret: Indigenous Methodologies: Characteristics, Conversations, and Contexts, Toronto, University of Toronto Press, 2009. MARACLE, Brian: The First Words, in T. Cardinal et al.: Our Story: Aboriginal Voices on Canada’s Past, Anchor Canada, 2005, 11-32. MaRACLE, Lee: Oratory: Coming to Theory, in M. Campbell — D. Jensen — J. A. Fedorick — J. Q. Smith — J. Armstrong — L. Maracle: Give Back: First Nations Perspectives on Cultural Practice, Gallerie Publications, 1992, 85-93. MCILWRAITH, Naomi: kiyam, Edmonton, Athabasca University Press, 2012. MCILWRAITH, Naomi — KARTZ, Ellen: Becoming a Fluent Listener: Ellen Kartz Interviews Naomi Mcllwraith, Read Alberta, 5 April 2022, https://readalberta.ca/interviews/becoming-a-fluent-listener-ellen-kartz-interviews-naomi-mcilwraith/, accessed 10 December 2022. OKIMASIS, Jean — WOLVENGREY, Arok: How to Spell it in Cree (The Standard Roman Orthography), Regina, miywäsin ink, 2008. +60 +»

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1831 px
Kép magassága
2835 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.06 MB
Permalinkből jpg
022_000135/0061.jpg
Permalinkből OCR
022_000135/0061.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde