OCR Output

CZIBOLY ÁDÁM: HOGYAN VÁLTOZOTT A MAGYARORSZÁGI SZÍNHÁZI NEVELÉSI...

iskolai osztály vagy tanulócsoport számára készült. 2013-ban az egy osztálynak
nyújtott programok aránya csak 4396 volt, ami ugyancsak azt mutatja, hogy az
évek során duplájára növekedett az egy iskolai osztálynak szánt programok száma
és elérhetősége.

SZAKEMBEREK

2013-ban a szervezeti kontaktok önbevallásai alapján összesen 327 szakember
foglalkozott színházi neveléssel. 2023-ban a szervezetek nem szolgáltattak ilyen
irányú adatot, de talán érdemes lehet áttekinteni a szinhazineveles.hu-ra re¬
gisztrált felhasználókat az alapján, hogy milyen szerepkört választottak maguk¬
nak a regisztrációs folyamat során felkínált lehetőségekből (lásd 1. ábra).

A regisztrációk időbeli eloszlása nagyjából egyenletes az oldal 2016-os in¬
dulásától 2023-ig. Az adatelemzés időpontjában a weboldalnak összesen 721
regisztrált felhasználója volt. Ebből 236-an regisztráltak színházi nevelési szer¬
vezetben közreműködő szerepkörben (120 színházi nevelési szakember, 66
színházi menedzsment munkatárs, 50 színházi alkotó). Szervezetenként átla¬
gosan három fő regisztrált a honlapra (valójában néhány szervezettől szinte
mindenki, míg a legtöbb szervezettől csak egy-két fő), azonban feltételezhetjük,
hogy ennél jóval többen dolgoznak a területen. Érdekességképpen megemlí¬
tendő, hogy a fennmaradó felhasználók közül 7 fő szakíró, 217 fő pedagógus
és 27 fő érintett (pl. szülő) szerepkörben regisztrált, míg 234-en nem válasz¬
tottak maguknak szerepkört (köztük többen lehetnek olyan résztvevő diákok,
akik azzal a céllal érkeztek az oldalra, hogy egy-egy programról értékelést
írjanak).

Színházi nevelési szakmeber
Színházi menedzsment
munkatárs

Színházi alkotó

Szakíró

Pedagógus

Feliratkozó

Érintett

0 50 100 150 200 250

1. ábra. A regisztrálók választásai a szinhazineveles.hu regisztrációs folyamata során
felkínált szerepekből (x: regisztráltak száma, fő).