CZIBOLY ÁDÁM: HOGYAN VÁLTOZOTT A MAGYARORSZÁGI SZÍNHÁZI NEVELÉSI...
iskolai osztály vagy tanulócsoport számára készült. 2013-ban az egy osztálynak
nyújtott programok aránya csak 4396 volt, ami ugyancsak azt mutatja, hogy az
évek során duplájára növekedett az egy iskolai osztálynak szánt programok száma
és elérhetősége.
2013-ban a szervezeti kontaktok önbevallásai alapján összesen 327 szakember
foglalkozott színházi neveléssel. 2023-ban a szervezetek nem szolgáltattak ilyen
irányú adatot, de talán érdemes lehet áttekinteni a szinhazineveles.hu-ra re¬
gisztrált felhasználókat az alapján, hogy milyen szerepkört választottak maguk¬
nak a regisztrációs folyamat során felkínált lehetőségekből (lásd 1. ábra).
A regisztrációk időbeli eloszlása nagyjából egyenletes az oldal 2016-os in¬
dulásától 2023-ig. Az adatelemzés időpontjában a weboldalnak összesen 721
regisztrált felhasználója volt. Ebből 236-an regisztráltak színházi nevelési szer¬
vezetben közreműködő szerepkörben (120 színházi nevelési szakember, 66
színházi menedzsment munkatárs, 50 színházi alkotó). Szervezetenként átla¬
gosan három fő regisztrált a honlapra (valójában néhány szervezettől szinte
mindenki, míg a legtöbb szervezettől csak egy-két fő), azonban feltételezhetjük,
hogy ennél jóval többen dolgoznak a területen. Érdekességképpen megemlí¬
tendő, hogy a fennmaradó felhasználók közül 7 fő szakíró, 217 fő pedagógus
és 27 fő érintett (pl. szülő) szerepkörben regisztrált, míg 234-en nem válasz¬
tottak maguknak szerepkört (köztük többen lehetnek olyan résztvevő diákok,
akik azzal a céllal érkeztek az oldalra, hogy egy-egy programról értékelést
írjanak).
Színházi nevelési szakmeber
Színházi menedzsment
munkatárs
Színházi alkotó
Szakíró
Pedagógus
1. ábra. A regisztrálók választásai a szinhazineveles.hu regisztrációs folyamata során
felkínált szerepekből (x: regisztráltak száma, fő).