Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000130/0000

Positive Education. The axiom of contemporary upbringing and education

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Jana Hanuliaková, Dáša Porubčanová
Tudományterület
Education, general (including training, pedagogy, didactics) / Általános oktatás (benne képzés, pedagógia, didaktika) (12831), Pedagogy / Pedagógia (12910)
Sorozat
Collection Károli. Monograph
Tudományos besorolás
monográfia
022_000130/0036
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 37 [37]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000130/0036

OCR

2 POSITIVE EDUCATION Healthy school or programs to promote tolerance and reduce violence in and out of schools, develop emotional literacy, prosocial behaviour, the creativity of students and teachers and, of course, prevention programs like The way to emotional maturity, Say it clearly, Do not destroy your wise body, How do I know myself? and others (Durikovä, 2016). Happiness lesson (http://hodinastastia.sk/happy-school-qualification/), Eco-school (https://ekoskola.cz/cz), Green School (http://www.zelenaskola.sk/) and others. In the Czech Republic, according to Janstova and Slezackova, the mental state of pupils in jobs is respected (e.g. Man, Mares, 2005; Novotny, Kremenkovä, 2016; and others). They use the application of elements of positive education in the field of alternative forms of education, without programs and without changing the curriculum (JanStova, Slezackova, 2018). The application of positive education in real pedagogical practice requires an optimistic climate, and an optimistic view of the world and the life of the next generation, which requires the development of their competencies from the point of view of lifelong learning. Implementing a positive approach in the educational process requires ensuring an optimal, positive school environment. Schools as a space, as institutions with their internal processes, not only materially but also socio-emotionally. 35 ¢

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1830 px
Kép magassága
2834 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
661.71 KB
Permalinkből jpg
022_000130/0036.jpg
Permalinkből OCR
022_000130/0036.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde