OCR
Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban tekinthetik ezeket. Tanulmányuk kutatóegyetemek körében, interjúalapú adatgyűjtéssel vizsgálja, hogy valóban szükség van-e ilyen díjakra, és hogy milyen hatásai vannak ezeknek az egyének fejlődésére és a szervezetek működésére. Szintén jelentős befolyásoló tényezőnek mutatkozott a pályázati projekttámogatás a Krétai Egyetem alulról építkező kezdeményezésénél, ahol az Oktatók Képzéséből (Training of the Trainers — TotT) egy Tanítási és Tanulási Központ (Teaching and Learning Centre — Training of the Trainers — CTL TotT) nőtte ki magát mindössze négy év alatt. A folyamat katalizátoraként szolgált a 2021—2024-es görög oktatási minisztérium által kínált személyzetfejlesztési program, valamint az Európai Unió ERASMUS+ COALITION kutatäsi projektje (Katsampoxaki-Hodgetts, 2023a). Ugyanigy a helyi és a nemzetközi hálózati együttműködés szerepe is megjelenik egy nemzetközi felsőoktatás-fejlesztési konferencia (Katsampoxaki-Hodgetts, 2023b) és egy nemzetközi térképes hálózat létrehozásával (CTL-Map, vö. 4.2. fejezet). Mindkét példa jól hasznosítható további, alulról induló, és rövid időn belül sikeres felsőoktatás-fejlesztési kezdeményezések során. A nemzetközi gyakorlatról még bővebben tájékozódhatunk a Neisler (2023) által leírt 36 esettanulmányon keresztül, melyek mindegyike kitér olyan alapvető jellemzőkre, mint a politikai és történeti háttér, küldetés, tevékenységi körök és kapcsolati hálók vagy a hatékonyság és eredményesség értékelése, illetve a sikerek és kihívások, kudarcok taglalása. A hazai és nemzetközi felsőoktatás-fejlesztési egységek gyakorlatának részletes megismerése megfelelő inspirációs alapot szolgáltathat a hazai kezdeményezések vagy központfejlesztések terén. +7] »