Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban
Év 2020 2021 2022 2023 2024
Online részvétel - 76 fő 49 fő 48 fő 50 f6 **
Kiallitdi rész- 12 kiállító 15 kiállító
vétel
Összesen 42 fő 76 fő 160 fő 185 fő 250 fö**
" Belépés regisztrációs díj fizetésével
" Belépés regisztrációs díj fizetésével, előzetes becslés, a regisztráció még folyamatban
A rendezvénysorozatnak kiemelkedő szerepe van a (digitális) felsőoktatás-pedagógia
szakmai közösségek összefogásában és az immáron hivatalos keretek között működő
MRK Módszertani és Oktatásinformatikai munkacsoport létrejöttében is — erről a 4.1.1.
fejezetben olvashatunk.
A szakmai kiállítói kapcsolódásokon túl a piaci szereplők integráns bevonása 2023¬
tól van jelen a Központ munkájában a KRE minőségi oktatásfejlesztésének növelése
érdekében. Elsőként csatlakozó és jelenleg is legfőbb támogatóink a Stiefel Interaktív
Kft., valamint az Alex Bútor Kft., akiknek közreműködése révén megfelelő digitális esz¬
közökkel és kellően flexibilis berendezéssel készülhetett el a Központ oktatói okosterme.
A flexibilisen összeállítható asztalokkal és székekkel, valamint különféle praktikus
tárolóelemekkel berendezett terembe motoros faliállvánnyal rendelkező, mozgásköve¬
tő webkamerával és fehértáblás szárnyakkal felszerelt interaktív tábla került. A helység
ezáltal megfelelően szolgálja ki a különféle oktatási célokat és folyamatokat, legyen szó
személyes, blended vagy online képzésről. Tárgyalások folynak további piaci résztvevők
bevonásáról is, akár oktatói szoftverhasználati kedvezményekre (pl. Redmenta, SciteAl),
akár az e-learning tananyagfejlesztés (pl. SkillDict Zrt.), vagy akár közös ismeretter¬
jesztés, podcast-sorozat létrehozásáról a felsőoktatási oktatásfejlesztéshez kapcsolódóan
3.4 MEGHATÁROZÓ MÉRFÖLDKÖVEK —
ÖSSZEFOGLALÓ ÚTRAVALÓ
Összefoglalásul álljon itt azon faktorok listája, melyek az eddigi működési tapasztalatok
alapján meghatározó szerepet játszottak a Központ folyamatos fejlődésében. A folyamat
tetten érhető az intézményi oktatás- és kutatásfejlesztési szolgáltatások rendszeres bő¬
vítésében, színesítésében, valamint a szakmai közösségfejlesztés és az együttműködési
háló kiszélesítésében az évek során.
Kiemelten fontos és a teljes folyamat alapjául szolgál az erős intézményvezetői tá¬
mogatás: a rendszeres beszámolási és konzultációs lehetőség a közvetlen felettesnél
(rektorhelyettes), illetve az alkalmankénti megjelenési lehetőség a legfelsőbb vezetés
előtt (dékánok, rektor és kancellár) hozzájárulnak az intézményi láthatósághoz, vala¬
mint lehetőséget nyújtanak a célok és a kapcsolódó tevékenységek folyamatos egyez¬
tetésére, közös formálására, szükség esetén az időbeni beavatkozásra. Ehhez társul a