A kompetenciamérések mellett a Központ rendszeres időközönként, jellemzően éven¬
te végez különböző igényfelméréseket a képzésekhez (téma, forma, megfelelő időpontok
stb.), illetve egyéb szolgáltatásokhoz kapcsolódóan (pl.: eszköz-, hardver- és szoftver¬
igények, Moodle-fejlesztés stb.). Ezek eredményei azonban csak belső felhasználásra
szolgálnak, publikációs tevékenység nélkül.
Mindezen felmérések szolgáltatták — és szolgáltatják folyamatosan -— a fejlesztés te¬
matikai irányaihoz és módszertani eszköztárához kapcsolódó háttérinformációt, kon¬
textust, inspirációs anyagot.
A fejlesztés legalapvetőbb eszközei a különböző információs és online közösségi plat¬
formok révén elérhető módszertani ajánlások, segédletek, tutorialok (B) szöveg, hang és
vagy videófájl formájában. Főként újonnan beszerzett, vagy meglévő eszközök és alkal¬
mazások frissítésekor, fejlesztésekor jellemző a funkciók bemutatása, ahol a technikai
alapok taglalása mellett mindig megjelenik a módszertani ajánlás is.
Az egység által kínált belső, formális képzések / whorkshopok (C) 2021-től érhetőek
el. Kezdetben jellemzően 1x90 perces workshopok formájában kerültek meghirdetésre,
célokhoz igazított képzési módban (személyes jelenlétű vagy online). A képzésrészvétel
főként ajánlott formában zajlott, mely alól kivételt képezett a Bölcsészettudományi Kar,
ahol a COVID19-járvány kiváltotta kényszerű távolléti oktatás során megmutatkozó
digitális pedagógia jelentősége révén dékáni utasítás szintjén írták elő minden oktatói
munkavállaló számára a félévenkénti egy kötelező oktatásinformatikai kurzusrészvételt.
2022-től az oktatásinformatikai továbbképzések formája részben megújult: megje¬
lentek a célzottan, adott érdekcsoportoknak, pl. tanszéki, intézeti meghívásra fejlesztett
workshopok (D), és részben ennek révén a hosszabb, 2x90 perces online, blended vagy
személyes formában tartott képzések. Továbbá bevezetésre került a több szinten tartott
fejlesztés: a fontosabb témákban kezdő és haladó szinten is indítottunk képzéseket.
A Károli teljesítményértékelési rendszer (Károli TÉR) bevezetése révén hivatalosan is
lehetővé vált az önfejlesztés bevonása az oktatói teljesítményértékelésbe, de ennek rög¬
zítését kari hatáskörbe rendelték: az egyes karok egyénileg dönthettek a belső, formális
képzések megjelenítéséről saját teljesítményértékelési adatlapjukon.
2023-tól egyre hangsúlyosabban jelentek meg a nem oktatói munkavállalóknak szánt
fejlesztések (pl.: irodai szoftverek, konferenciaszervezés stb.), és elindultak a Központ ki¬
helyezett, más egyetemeken meghívásra tartott képzései (pl. Debreceni Egyetem, Sopro¬
ni Egyetem). Lényegi változás továbbá, hogy ettől az évtől kezdődően a képzésrészvétel
regisztrációja és elismerése a Károli TÉR központi adatlapján található, és így immáron
minden kar oktatóinak egyaránt beszámításra kerül a teljesítményértékelés során.
2024-től kezdődően a kurzuskínálat egy újabb elemmel bővült: az év közepétől el¬
érhetőek az önjáró (self-paced) kurzusok, melyek hosszabb (3x90 perc), önállóan, saját
munkatempóban, de az értékeléshez kapcsolódóan tutori támogatással végezhetőek. En¬
nek megfelelően az általánosan szokásos, 90 perces kurzusegység alapján időarányosan