Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban
részt a tanulói kompetenciafejlesztésben, de mivel az Egyetem elkötelezett a Mestersé¬
ges Intelligencia (MI) tudatos, hatékony és szakszerű felhasználásának támogatásában,
így vezetői felkérésre az oktatók ezirányú fejlesztése mellett a közeljövőben a hallgatói
képzésekben is részt fog vállalni a központ.
A főbb tevékenységek, szolgáltatások aktuális ajánlataival kapcsolatban a központ
honlapja és az alábbi interaktív Genially-felület (1. kép) ad részletes tájékoztatást:
A kerekasztal-beszélgetés,
interaktív kérdései
1. kép. A KRE IKT Kutatóközpont szolgáltatási portfóliója, IKT Kutatóközpont honlapja, 2024
Az egyes tevékenységek egy komplex fejlesztési terv részeként jelennek meg, így ennek
elemei mentén kerülnek bemutatásra.
3.1 A KOMPLEX FEJLESZTÉSI PROGRAM ELEMEI
Az egység már a kezdet kezdetén egy komplex fejlesztési rendszerben képzelte el a
módszertani és oktatásinformatikai fejlesztést az Egyetemen. A Központ működéséhez
kapcsolódó legkorábbi publikáció (Dringó-Horváth és mtsai., 2021) adigitális kompe¬
tenciák fejlesztésének szükségességét és lehetséges lépéseit taglalja három, egymásra
épülő, komplex fejlesztési elem révén: i) igényfelmérés, ii) fejlesztés és iii) visszacsatolás.
Az elképzelés részletezése az abban az évben kidolgozott, hét évre szóló Intézmény¬
fejlesztési Terv (IFT 2021-2027) részeként olvasható, évenkénti bontásában rögzítve a
konkrét cselekvési lépéseket.
A komplex fejlesztési modell továbbfejlesztése révén 2023-tól a második elem két
részre bontva kerül megjelenítésre, különválasztva a központi kínálatot az alulról jövő
megkeresésektől. Előbbi ugyan az igényfelmérésekre épül, mégis egyfajta fentről jövő