Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000124/0000

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Dringó-Horváth Ida
Title (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Field of science
Felsőoktatás / Higher education (12836), Oktatáspolitika / Education policy (12075), ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Type of publication
monográfia
022_000124/0051
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 52 [52]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000124/0051

OCR

Dringó-Horváth Ida A nemzeti szakpolitikákban való nem/alig jelenik meg az megjelenés szintjei oktatásfejlesztés (Neisler, 2023) központi vezetővel és költségvetéssel, célzott munkacsoportokkal (Bodnár, 2024) Az oktatasfejlesztési egyéb alapfeladatu, az munka müködesi oktatasfejlesztést formajanak modelljei célfeladatként végz6 COTE AU személy(ek) Dringó-Horváth, jelen mű) az oktatók A tevékenységi és támogatása feladatkörök modeljei segédanyagok, tréningek, (Kozma, 2024, Se ee A Dringö-Horväth, jelen mü) önfejlesztö u kézésségek révén 14. ábra. Az oktatásfejlesztési egységek komplex, hierarchikus besorolási modellhaldézata, sajat szerkesztés Az egyetemi szervezeti struktúrában való megjelenésnél tapasztalható átfedésre (technológiai irányultság a konkrét szervezeti elhelyezkedés helyett) már az 1.2.-es fejezetbenis kitértünk. Mivel azonban a hazai kutatások erős technológiai fókuszt mutattak az oktatásfejlesztés területén, akomplex modellben meghagytuk a négy részre tagolást, a korábbi kiegészítő megjegyzés mellett. A működési formáknál megjelenítettük a 2024-es felmérésben tapasztaltakat is, vagyis azt, hogy sok intézményben az erre kijelölt, egyéb alapfeladattal rendelkező személyek vagy egységek célfeladat formájában látják el az oktatásfejlesztési feladatokat. Az utolsó dimenziónál pedig Kozma (2024) háromosztatú besorolását további négy elemmel egészítettük ki a hazai kutatási eredmények alapján előforduló legfőbb tevékenységi fókuszpontok alapján. Megjegyzendő továbbá, hogy ez a dimenzió nem gradálható: a többi szinttől eltérően itt nem jelenik meg valamiféle egyértelmű ,evolúció", vagy kevesebb-több skála, hanem az oktatásfejlesztés sokrétű tevékenységi irányultságát mutatja. Ennélfogva itt egyszerre több kategória is megjelenhet egy-egy oktatásfejlesztési egységnél, illetve a tevékenységek sora is folyamatosan bővíthető. Az így összeállított komplex modell-hálózat alapján akár konkrét szervezeti egységek besorolását is elvégezhetjük. Példának okáért álljon itt a könyv szerzője által vezetett egység, a KRE IKT Kutatóközpont (részletesen lásd 3. fejezet) besorolása: a központ i) egy olyan térségben működik, ahol az intézmények kisebb hányada rendelkezik oktatásfejlesztéssel (vö. Horváth, 2021), ii) az intézményi struktúrát tekintve központi szervezeti egységként, saját költségvetéssel, iii) önállóan, saját állománnyal működik, iv) tevékenysége pedig legfőképpen az oktatók támogatására irányul, kiegészülve a tanítás-tanulásra fókuszáló tudományos munkával és a (vezetői) stratégiai tanácsadással. + 50 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1949 px
Bild Höhe
2776 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.21 MB
Permalink zum JPG
022_000124/0051.jpg
Permalink zur OCR
022_000124/0051.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu