Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000124/0000

Oktatásfejlesztési innováció és hálózatépítés a magyarországi felsőoktatásban. Trendek, irányadó eredmények, adaptálható jógyakorlatok

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Dringó-Horváth Ida
Title (EN)
Innovation and Networking for Educational Development in Hungarian Higher Education. Trends, key insights, and adaptable best practices
Field of science
Felsőoktatás / Higher education (12836), Oktatáspolitika / Education policy (12075), ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838)
Type of publication
monográfia
022_000124/0037
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 38 [38]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000124/0037

OCR

Dringó-Horváth Ida mum Alapítás (év) —Létszám (fő) 2025 2022 2022 2022 2022 2020 2021 2019 2019 2020 2017 2017 2015 L 14 2015 12 2010 2005 L 10 1999 | 2000 | +997 1995 1990 b 1985 1980 0 KRE SZE PTE œ a > ny 20 BME NYE ELTE BGE DE MTE PE BCE MOME NKE 5. ábra. A hazai módszertani központok áttekintése az alapításuk éve és a foglalkoztatott alkalmazottak száma alapján, saját szerkesztés 2022 (N-13) Ami a központok méretét illeti, azt látjuk, hogy 3 és 15 fő közötti létszámmal rendelkeznek, főként e-learning szakértők, tanfolyam-adminisztrátorok, informatikai szakemberek, akik különös hangsúlyt fektetnek az LMS-ekre. Bár Kanada és Magyarország felsőoktatási rendszere eltérő, így a létszámadatok csak a hallgatói összlétszámadatokkal együtt adnak megfelelő támpontot, mégis érdekes adalék, hogy egy 2018-as felmérés alapján a Kanadában működő hasonló központok alkalmazottainak létszáma 9 és 71 között volt (vö. Forgie et al. 2018). Az intézményi hovatartozás tekintetében azt látjuk, hogy ezen szervezeti egységek többnyire a rektorhoz / rektorhelyetteshez tartoznak (13-ból 8-nál ezt látjuk), de előfordul kancellári vagy megosztott vezetés is. Tehát mindenképpen inkább centralizált egységekről beszélhetünk, amelyek az egész egyetem, az összes kar számára nyújtanak szolgáltatásokat. Ezen túlmenően azt is láthatjuk, hogy bizonyos esetekben - akár első lépésként — az oktatásfejlesztési és módszertani támogatás meghonosítását a már meglévő, elsődlegesen más céllal létrehozott szervezeti egység is végezheti (pl. Mérnöktovábbképző Intézet — BME, Matematikai és Informatikai Intézet — NYE). A hazai központok által nyújtott jellemző szolgáltatásokról első ízben a fentebb részletezett 2020-as, nyolc központvezető munkatárs által közösen publikált tanulmány alapján nyerhettünk betekintést (M. Pintér és mtsai., 2021). További, a felmérés időpontjában elérhető nemzetközi szakirodalom bevonásával (CADAD, 2011; Forgie és mtsai., 2018; Geertsema, 2021; OECD, 2021) alakítottuk ki a lekérdezendő tevékenységcsoportokat és az adatfelvétel során a központvezetők 1-5-ig terjedő Likert-skálán értékelték, hogy a felsorolt funkciók, tevékenységek mennyire hangsúlyosak az adott szervezeti egységben (1-egyáltalán nincs jelen, 5=hangstilyosan jelen van). Az eredményeket a 6. ábra mutatja: + 36 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1949 px
Image height
2776 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.11 MB
Permalink to jpg
022_000124/0037.jpg
Permalink to ocr
022_000124/0037.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu