Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000121/0000

Pszichoterapeuták a Kádár-korszakban. Élettörténet és pszichoterápia

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Papp Barbara
Title (EN)
Psychotherapists in the Kádár Era. Life story and psychotherapy
Field of science
Újkori és jelenkori történelem / Modern and contemporary history (12977), Kollektív emlékezet, identitás, történelmi emlékhelyek, elmesélt történelem / Collective memories, identities, lieux de mémoire, oral history (12987), Pszichoterápia / Psychotherapy (12768)
Series
Humaniórák
Type of publication
monográfia
022_000121/0082
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 83 [83]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000121/0082

OCR

3. Hivatásválasztás e 81 eltörlése után is természetes volt, hogy a munkás- és parasztszármazásúak előnyt élveztek a felvétel szempontjából - hiszen az említett rendelet (3/1963. (V. 19.) MM sz.) 16.§-ának a) pontja ki is mondta, hogy ennek így kell lennie. Ez azt jelentette, hogy ugyanolyan pontszám esetén őket sorolták előre, így előfordult, hogy ők bekerültek az adott szakra, míg az ugyanolyan pontszámot elérő társaik nem." Mivel a szabályozás szerint külön kellett értékelni , egyrészről a jelentkező rátermettségét, tehetségét, felkészültségét, másrészről a magatartását", "" a bizottságoknak közvetlenebb lehetőségeik is voltak az eredmények befolyásolására a tárgyi tudás felmérésén túl is. A vonzóbb szak esetében nagyobb volt a túljelentkezés, a verseny, és ilyenkor különösen nagy jelentősége lehetett annak, hogy a sok kiváló fiatal között melyikük kap pluszpontot, pontosabban: szabad utat. Az orvosi és pszichológusi szak pedig rendkívül vonzónak számított. (Bár ez természetesen semmit nem von le az átlagosnál rosszabb körülmények közül érkező, jó képességű és felkészült, támogatott, , F-es" fiatalok érdemeiből.) Tehát a pszichoterápiával, különösképpen a pszichoanalízissel kevéssé rokonszenvező rendszer maga tette lehetővé, hogy a legszélesebb rétegekből verbuválódjanak a majdani analitikusok. Azonban mégsem volt olyan egyszerű a mobilizáció és a kulturális akkomodáció, illetve a szűkebb szakmai környezetet mégiscsak bizonyos mértékű egyneműség és elitizmus jellemezte: , Lili INemes Lívia kiképző terapeutal mondott egy nagyon fontosat. Az egész magyar egyesületben, ahogy akkor a mi időnkben kinézett, hárman voltunk prolik... Vannak dolgok, amiben mi kiismerjük magunkat, és ők nem. Ezt konkrétan a páciensekkel is, tehát hogy bizonyos szociális hátrányban élőkkel én folyamatosan tudok dolgozni" - emlékezett egy interjúalanyom." A máshonnan, , alulról" jövők kétségtelenül valami elnemfogadottság-érzéssel, egyfajta , megkülönböztetettséggel" is szembesültek (amelyet még a kiképző terapeuták is tényként kezeltek), bár igyekeztek a szakma, illetve saját pszichoterapeuta-identitásuk hasznára fordítani a , proli" bélyeget. 3.4. Ünnepek A származási család életkörülményeit firtató részben tettem fel az ünnepekre vonatkozó kérdést: nevezetesen, hogy volt-e különbség a családjukban az 256 Pl. 1963-ban, tehát már az új rendszerben a budapesti orvosképzésre jelentkezők közül a 19-20 pontot elérőket felvették, a 18 pontosok közül pedig a fizikai származásúakat részesítették előnyben. TÖRŐ 1964: 15. 57 A művelődésügyi miniszter 3/1963. (V. 19.) MM sz. rendelete a felsőoktatási intézményekbe való felvétel szabályozásáról. Magyar Közlöny 1963. május 19. (34). 229. 25 Történeti interjú II[/4/84.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1913 px
Bild Höhe
2705 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.23 MB
Permalink zum JPG
022_000121/0082.jpg
Permalink zur OCR
022_000121/0082.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu