Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Tudományterület
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000120/0223
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 224 [224]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000120/0223

OCR

ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA age group). Besides the internationally mandatory item package, several international optional and country specific guestions were included. Data collection The survey was performed with ethical approval of the Hungarian Medical Scientific Council. Data collection was conducted in the classrooms, using anonymous online self-reported guestionnaires, and under the control of trained personnel. The survey was performed in 331 classes of 193 schools in AprilJune 2022. The data file, analysis, presentation and interpretation of the results Weighting was used to increase the validity of estimations. To correct for the bias caused by the differences between the population and sample distribution of certain socio-demographic characteristics, post-stratification weights have been created. Grade, geographical region, settlement size, school maintainer, and school type were used as post-stratification variables separately in each grade. Data analyses were performed using IBM SPSS 28.0 software. Descriptive results are presented in gender and grade breakdown. Gender and grade differences were tested by using bivariate analyses (Chi-square tests, independent sample t tests and ANOVAs). Trend analyses between 2002 and 2022 were done for several variables using previous HBSC data files (95% confidence interval testing). Reliability of scales was tested by calculating Cronbach-alphas.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1913 px
Kép magassága
2705 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
730.3 KB
Permalinkből jpg
022_000120/0223.jpg
Permalinkből OCR
022_000120/0223.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde