a megvalósítás módszeres támogatása az intézményfejlesztés, a képzés
és a szabályozás eszközeinek alkalmazása révén.
2. Az emberi viselkedés befolyásolása szempontjából jelentős környezeti té¬
nyezők, így például a reklámtevékenység átgondolása, főleg azokon a te¬
rületeken, ahol a kutatási adatok jelentős problémákat és romló tenden¬
ciákat jeleznek.
3. A környezeti prevenciós kezdeményezések és a hagyományos prevenciós
beavatkozások közötti organikus kapcsolat megteremtése a nagyobb ha¬
tékonyság és az életszerűség (megvalósíthatóság) támogatása érdekében.
2008. évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes
korlátairól
2010. évi CLXXXV. törvény a médiaszolgáltatásokról és atömegkommunikációról
2011. évi CXC. törvény a nemzeti köznevelésről
Burkhart, G., Tomczyk, S., Koning, I. g Brotherhood, A. (2022). Environmental Pre¬
vention: Why Do We Need It Now and How to Advance It? Journal of Primary
Prevention, 43:149-156. DOI:10.1007/s10935-022-00676-1
Fadgyas-Freyler, P., Hajdu, T. & Kertesi, G. (2023). Társadalmi különbségek a magyar¬
országi gyerekek fogainak állapotában és egészségmagatartásában, Közgazdasági
Szemle, 70, 453-516. DOI:10.18414/KSZ.2023.5.453
Jármi, É. (2019). Az iskolai bántalmazás (bullying) megelőzése, Educatio, 28 (3), https://
doi.org/10.1556/2063.28.2019.3.6
Residori, C., Költö, A., Varnai, D. E, & Gabhainn, S. N. (2023). Age, gender and class: how
the COVID-19 pandemic affected school-aged children in the WHO European Region:
impact of the COVID-19 pandemic on young people’ health and well-being from the
findings of the HBSC survey round 2021/2022. World Health Organization Regional
Office for Europe. https://apps.who.int/iris/handle/10665/369715. (2023. 09. 05.)
Sathish, S. & Rajamohan, A. (2012). Consumer behaviour and lifestyle marketing. In¬
ternational Journal of Marketing, Financial Services & Management Research, 1, 10
Somhegyi, A. (2016). Teljeskörű iskolai egészségfejlesztés (TIE): Jelen helyzet. Külön¬
leges Bánásmód, 4, 61-80. DOI 10.18458/KB.2016.4.61
World Health Organization (2021). Making every school a health-promoting school: Glo¬
bal standards and indicators for health-promoting schools and systems. World Health
Organization and the United Nations Educational, Scientific and Cultural Organi¬
zation. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.
https://www.who.int/publications/i/item/9789240025059 (2023. 09. 05.)