Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0189
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 190 [190]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000120/0189

OCR

188 " ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA Énhatékonyság E témakörben a kutatásban valamennyi kérdés első alkalommal szerepelt, melyeket csak a 7-11. osztalyos tanulóknak tettük fel. @ kéRDÉSEK ) A következő kérdések arról szólnak, hogyan kezeled a dolgaidat. , Milyen gyakran találsz megoldást egy problémádra, ha elég komolyan próbálod? ) Milyen gyakran sikerül megvalósítanod azt, amit elhatározol? (Soha / Ritkán / Néha / Az idő legnagyobb részében /Mindig) Magas énhatékonyságnak tekintjük ,az idő legnagyobb részében" vagy a , mindig" válaszok jelölését. Összességében a diákok 67,396-a úgy érzi, hogy általában sikerül megoldást találnia a felmerülő problémákra. A magasabb évfolyamokra lépve egyre több tanuló érzi úgy, hogy hatékony problémamegoldó: 5. osztályban még csak 55,8%, mig 11. évfolyamon már 76,796. A fiúk és lányok közötti különbségek 5. osztályban még nem jelentősek, az idősebbeknél azonban rendre több fiú gondolja magát hatékonyabb problémamegoldónak, mint lány (8.23. ábra). 8.23. ÁBRA Magas énhatékonyságról (problémamegoldás) beszámoló tanulók arányai nem és évfolyam szerint (N — 6086) IN Fiúk IN Lányok 80,2 | 73,3 11* Az énhatékonyság másik, a tervek megvalósítására való képesség tekintetében némileg alacsonyabb az önmagukat hatékonynak észlelő diákok aránya: 59996. Nemi különbség csak a 9. évfolyamon látható. A magasabb évfolyamokra lépve több tanuló számol be magasabb énhatékonyságról, ugyanakkor a fiúk között 9. és 11. évfolyamon már nincs szignifikáns különbség (8.24. ábra). o o œ o 75,1 67,8 66,3 59,5 I : I 5. 7% 92 Evfolyam a © > S N o Magas énhatékonyságúak aránya (99) o

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1913 px
Bild Höhe
2705 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
816.5 KB
Permalink zum JPG
022_000120/0189.jpg
Permalink zur OCR
022_000120/0189.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu