OCR Output

184 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA

8.18. ABRA
Hetente két vagy több tünetet tapasztaló 5-11. osztályos tanulók arányai
nem szerint 2002-2022 között

x
—@— Össz — —m— Fiúk — —4— Lányok y

40

Legalább két gyakori tünet
előfordulási aránya (90)

20
2002 2006 2010 2014 2018 2022

Vizsgálati év

Szubjektív jóllét

E témakörben valamennyi kérdés első alkalommal szerepelt a kutatásban.
Az öttételes WHO-5 Jóllét Indexet (World Health Organization, 1998) hasz¬
náltuk mérőeszközként.

@ kéRDÉSEK

) Kérjük, jelöld meg mind az öt állításnál azt, amelyik a legjobban illik arra, hogy hogyan
érezted magad az elmúlt 2 hétben!
, Vidámnak és jókedvűnek éreztem magam.
> Nyugodtnak és ellazultnak éreztem magam.
> Aktivnak és élénknek éreztem magam.
» Ébredéskor frissnek és kipihentnek éreztem magam.
> Anapjaim teli voltak szamomra érdekes dolgokkal. (Mindig / Az idé legnagyobb részében /
Az időnek több mint a felében / Az időnek kevesebb mint a felében / Néha / Soha)

A skála terjedelme 0-25 pont, ahol magasabb pontszám magasabb észlelt jól¬
létet jelent. A skálára vonatkozó belső konzisztenciát mérő Cronbach-alfa
érték megfelelő, 0,87. A pontszámok kategóriákba rendezhetőek, ahol 0-7 pont
depresszió kockázatára utal, 8-12 pont között lehangoltságról, zavart hangu¬
latról, azaz rossz közérzetről, efölötti pontszámnál jó közérzetről beszélünk.

Az index átlaga a teljes mintában 14,1 (SD — 5,8), a fiúké 15,6 (SD — 5,6)
minden évfolyamon szignifikánsan magasabb, mint a lányoké 12,7 (SD = 5,7)
(8.19. ábra). A magasabb évfolyamokra lépve a 9. osztályig nemi különbség
nélkül szignifikánsan csökkennek az átlagértékek.