Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Tudományterület
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000120/0149
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 150 [150]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000120/0149

OCR

148 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA A skála terjedelme 0-4 pont, ahol a magasabb érték súlyosabb használati problémát jelent. (A , gyakran" válasz 1 pontot, a többi 0 pontot ér. A 4. és 5. tételt összevontuk, mivel bármelyik megléte a WHO betegségkritériuma szerint funkcióromlást jelent. Így, ha bármelyikre , gyakran" a válasz, az 1 skálapontot jelent.) A játékhasználati zavar kockázata 4 pont esetén állapítható meg. A skálára vonatkozó belső konzisztenciát mérő Cronbach-alfa érték megfelelő, 0,76. A következő kérdések először szerepeltek a kutatásban. ) Sok videójátékban van lehetőség pénzért különböző virtuális javakat (pl. játékon belüli virtuális pénz, loot boxok, skinek, emote-ok, fegyverek stb.) vásárolni. Milyen gyakran fordult elő az elmúlt év során, hogy pénzt költöttél ilyen dolgokra? (Soha / 1-2 napon / 3-5 napon / 6-9 napon / 10-19 napon / 20-29 napon / 30 vagy több napon) ) Tudnak-e róla a szüleid, ha ilyen virtuális javakat vásárolsz a videójátékozáshoz? (Nem, soha. / Van, hogy igen, de előfordul, hogy nem. / Igen, mindig tudnak róla. / Soha nem vásárolok virtuális javakat.) A teljes mintán az egyes, gyakran jelenlévő problémás videójáték-használati tünetek gyakorisága 4,690 (sikertelenül próbálta csökkenteni a játékkal töltött időt) és 9,296 (játék annak ellenére, hogy tudatában volt, hogy ez rossz hatással van az életére) között mozog. A fiatalok több mint hatoda (17,7%) számol be legalább egy gyakran jelenlévő tünetről, míg a játékhasználati zavar rizikója a tanulók 0,790-át érinti (7.25. ábra). A fiatalokra átlagosan 0,26 tünet gyakori megléte jellemző (SD — 0,65). 7.25. ÁBRA A 9-T1. osztályos tanulók problémás videójáték-használat tüneteinek gyakorisága (N — 3361) 4tünetjelenlete 10,7 3tünetjelenlete 1,3 2 tünet jelenléte | ER} 1tünetjelenléte DM 12,5 Nincs jelen egy tinet sem | 32,3 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 Tünetek gyakorisága (90) A fiúk (22,390) gyakrabban számolnak be legalább egy tünet meglétéről, mint a lányok (13,8%). (726. ábra). Ugyanakkor a két évfolyam között nem látható jelentős különbség.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1913 px
Kép magassága
2705 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
896.91 KB
Permalinkből jpg
022_000120/0149.jpg
Permalinkből OCR
022_000120/0149.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde