Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Field of science
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Series
RendSzerTan
Type of publication
tanulmánykötet
022_000120/0093
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 94 [94]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000120/0093

OCR

92 = ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA Boer, M., Van den Eijnden, R. J., Boniel-Nissim. M., Wong, S. L., Inchley, J. C., Badura, P, Craig, W. M., Gobina, I., Kleszczewska, D., Klans¢ek, H. J. & Stevens, G. (2020). Adolescents’ intense and problematic social media use and their wellbeing in 29 countries. Journal of Adolescent Health. 66, 89-99. https://doi.org/10.1016/ j.jadohealth.2020.02.014 Bokhorst, C. L., Sumter. S. R. & Westenberg, P. M. (2010). Social support from parents, friends, classmates, and teachers in children and adolescents aged 9 to 18 years: Who is perceived as most supportive? Social Development, 19(2), 417-426. https:// doi.org/10.1111/j.1467-9507.2009.00540.x Bongers, I. L., Koot, H. M. van der Ende, J. & Verhulst, E C. (2003). The normative development of child and adolescent problem behavior. Journal of Abnormal Psychology, 112(2), 179-192. https://doi.org/10.1037/0021-843X.112.2.179 Bukowski, W. M., Buhrmester, D. & Underwood, M. K. (2011). Peer relations as a developmental context. In M. K. Underwood & L. H. Rosen (Eds.), Social development: Relationships in infancy, childhood, and adolescence, (pp.153-179). The Guilford Press. https://www.guilford.com/excerpts/underwood2.pdf?t=1 (2023. 08. 30.) Caplan, S. E. (2003). Preference for online social interaction: A theory of problematic Internet use and psychosocial well-being. Communication Research. 30(6), 625648. https://doi.org/10.1177/0093650203257842 Cavanaugh, A. M. & Buehler, C. (2016). Adolescent loneliness and social anxiety: The role of multiple sources of support. Journal of Social and Personal Relationships 33(2), 149-170. https://doi.org/10.1177/02654075 14567837 Davis, K. (2012). Friendship 2.0: Adolescents’ experiences of belonging and selfdisclosure online. Journal of Adolescence, 35(6), 1527-1536. https://doi.org/ 10.1016/j.adolescence.2012.02.013 de Looze, M., Elgar, F. J., Currie, C., Kolip, P. & Stevens, G. W. J. M. (2016). Gender inequality and sex differences in physical fighting, physical activity, and injury among adolescents across 36 Countries, Journal of Adolescent Health, 64 (5), 657663, https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2018.11.007. Demaray, M. K., Malecki, C. K., Ryoo, J. H. & Summers, K. H. (2021). Deconstructing bullying roles: A longitudinal latent profile analysis of bullying participant behaviors for students in grades 4 through 12, Journal of School Psychology, 86, 32-48, https://doi.org/10.1016/j.jsp.2021.02.006. Dienlin, T. & Johannes, N. (2020). The impact of digital technology use on adolescent well-being. Dialogues in Clinical Neuroscience, 22, 135-142. https://doi.org/ 10.31887/DCNS.2020.22.2/tdienlin Espelage, D. (2004). An Ecological perspective to school-based bullying prevention, Prevention Researcher, 11(3), 3-6.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1913 px
Hauteur de l'image
2705 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.12 MB
Lien permanent vers jpg
022_000120/0093.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000120/0093.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu