5. KORTÁRSKAPCSOLATOK " 87
Az előző adatfelvétellel összehasonlítva nem tapasztalhatunk jelentős különb¬
ségeket az online bántalmazás előfordulásában.
A tanulók legnagyobb része - négyből öt - azt nyilatkozta, hogy nem bán¬
talmazták az interneten az utóbbi hónapokban. Egy-két alkalommal esett ál¬
dozatul a diákok 13,890- a. A rendszeres internetes bántalmazás aränya 5,3%.
A 9. és 11. évfolyamon szignifikánsan több lány válik internetes bántalma¬
zás áldozatává, mint fiú (5.12. ábra). Az online áldozattá válás kismértékben,
de statisztikailag jelentősen csökken az 5. és 11. osztály (lányok esetében
a 7-11. osztály) között. Míg 5. és 7. osztályban a tanulók 21-22%-a volt online
bántalmazás áldozata (bármilyen gyakorisággal), ez az arány 11. osztályra
14,590-ra csökken.
5.12. ÁBRA
Az elmúlt néhány hónap során az interneten legalább egyszer
bántalmazott tanulók arányai nem és évfolyam szerint (N -— 6240)
= 30
8 25 25,3
6 21,5 20,4 21,8
Es 2 18,6
se 16,2 16,0
© 15
gS 12,8
ace
ceg 10
ow
u
uv 5
c
£
u 0
£ 5. 7* 9 1
Az előző adatfelvétellel összehasonlítva nem tapasztalhatunk jelentős különb¬
ségeket az online bántalmazás elszenvedésének előfordulásában.
Az online bántalmazást tekintve 2022-ben a teljes minta 7,590-ára igaz,
hogy legalább egyszer mind elkövetett, mind elszenvedett bántalmazást.
) Az elmúlt 12 hónapban hányszor verekedtél? (Egyszer sem verekedtem az elmült 12 hönap¬
ban / Egyszer / Kétszer / Háromszor / Négyszer vagy többször)
A tanulók kétharmada azt vallotta, hogy nem verekedett az elmúlt egy évben
(5.13. ábra). Körülbelül minden tizedik tanuló egy alkalommal keveredett fi¬
zikai konfliktusba másokkal (nem szükségszerűen az iskolatársaival). Négy¬