5. KORTÁRSKAPCSOLATOK " 83
látható, mely máig jelentős különbség az akkori gyakorisághoz képest, mind¬
azonáltal 2018 és 2022 között nem lényeges a különbség.
5.7. ÁBRA
Az iskolában másokat rendszeresen (legalább havonta 2-3-szor) bántalmazó
5-11. osztályos tanulók arányai 2002-2022 között
—@ Össz mn Fiúk —4— Lányok
$ 8,5 8,3
©
2° 72 70 = 8,0
= ;,
“oS 6 5,1
Eg 174 , 5,0 5,8
20 4,7 @=— 9 Mé —
SE 4 3,6
as 2,8 ZT AT ,
Vs 2,5 2.1 ,
5 © 2 7
N
n
T
5 2002 2008 2010 2014 2018 2022
cc
A fiatalok legnagyobb része - közel háromnegyede - azt nyilatkozta, hogy
egyáltalán nem bántalmazták mások az iskolában, ugyanakkor a diákok
10,699-át rendszeresen bántalmazzák iskolatársaik (5.8. ábra).
5.8. ÁBRA
Iskolai bántalmazás elszenvedésének gyakorisága az elmúlt néhány hónap
során az 5-11. osztályos tanulók körében (N = 6235)
18,3%
@ Előfordult 1-szer
e Havonta 2-3-szor
e Kb. hetente
A fiúk és a lányok között a különbség statisztikailag szignifikáns, de jelentéktelen
mértékű, és ezek a különbségek jóval kisebbek, mint a bántalmazás elkövetése
területén. A lányok 70,190-a nyilatkozta, hogy egyszer sem bántották az iskolá¬
ban, míg ez az arány a fiúknál csak 72,296. A rendszeres áldozattá válás tekinte¬
tében csak 9. évfolyamon tapasztalunk szignifikáns nemi különbséget. Magasabb