Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Tudományterület
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000120/0075
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 76 [76]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000120/0075

OCR

74 : ISKOLÁSKORÚ GYERMEKEK EGÉSZSÉGMAGATARTÁSA . A tanulók 8790-a azt vallotta, hogy az utóbbi hónapokban nem bántott senkit az interneten. Az áldozattá válás tekintetében 1996 nyilatkozott úgy, hogy legalább egyszer bántották az interneten az utóbbi hónapokban. A diákok mintegy 596-át rendszeresen bántották. : Az iskolások kétharmada nem verekedett az elmúlt egy évben. Négyszer vagy többször a diákok 890-a verekedett. A fiúk minden gyakorisági kategóriában gyakrabban érintettek verekedésben, és a többi kortársagresszió-formához hasonlóan, a verekedés is ritkábban fordul elő a magasabb évfolyamokon. BEVEZETÉS A kortársak fontos szerepet töltenek be a fiatalok életében, a kortársközösségek a támogatás forrásai, alapvető igazodási pontok a szocializáció folyamatában. Serdülőkorban nemcsak az iskolai környezet változik, de a fiatalok újdonságokat tapasztalnak meg fiziológiai, érzelmi, társas kapcsolati téren is. A társak elfogadása, hasonló érzések, gondolatok megosztása segít abban, hogy ezekkel a változásokkal megküzdjenek (Bokhorst et al., 2010). A magasabb kortárstámogatás együtt jár a fiatalok intenzívebb pszichoszociális jóllétével, fejlettebb társas kompetenciákkal, a valahová tartozás érzésével, és ezek mellett még jobb tanulmányi eredményhez is hozzájárulhat (Lenzi et al., 2012; Espinoza et al., 2014; Cavanaugh & Buehler, 2016). A kortarskapcsolatok kutatása sajnos sokszor éppen a rizikómagatartások (pl. szerfogyasztás) és a kedvezőtlen tendenciák szempontjából közelíti meg a témát. A kortárscsoport támogatása azonban az egészséges életmódra, önfejlesztésre irányuló törekvéseket is megerősítheti. A kortárskapcsolatok fenntartásában és akommunikációban fontos szerepe van a kapcsolattartás online formáinak (pl. közösségimédia-platformok) is. A képernyőhasználat fejlődésre gyakorolt hatását számos kutatás vizsgálta, de jelenleg nincs egyértelmű bizonyíték arra, hogy önmagában a képernyőhasználat kedvezőtlenül befolyásolná a személyiségfejlődést (Ophir et al., 2021). A közösségimédia-használatnak ebben a fejezetben az intenzív (de nem feltétlen problémás) aspektusát, valamint az online kommunikáció iránti preferenciát tárgyaljuk. Az intenzív elektronikusmédia-használat a kortársakkal való online kommunikáció gyakoriságát fejezi ki (Boer et al., 2020). Több kutatás talált kapcsolatot a mérsékelt mennyiségű közösségimédia-használat és a serdülők jólléte között, míg a túlhasználókra és nem-használókra alacso

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1913 px
Kép magassága
2705 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.17 MB
Permalinkből jpg
022_000120/0075.jpg
Permalinkből OCR
022_000120/0075.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde