Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000120/0000

Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása, 2022. A WHO-val együttműködésben megvalósuló nemzetközi kutatás nemzeti jelentése – legújabb adatok és trendek az elmúlt húsz évben

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Health Behaviour in School-Aged Children, 2022. Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) A WHO-collaborative Cross-National Study 2022 National Report – newest data and trends from the last twenty years
Tudományterület
Egészségmonitorozó rendszerek / Health monitoring systems (11713), Egészségmagatartás / Health behaviour (12396), Egészségfejlesztés / Health promotion (12407)
Sorozat
RendSzerTan
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000120/0069
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 70 [70]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000120/0069

OCR

68 = ISKOLASKORU GYERMEKEK EGESZSEGMAGATARTASA iskolában, mely fontos forrása lehetne az iskolai jóllétnek, és segíthetne az iskolai követelményekkel való megbirkózásban is. A nem és az életkor jelentős hatással vannak a családi és iskolai tapasztalatokra. Eredményeink szerint a fiúk könnyebben kommunikálnak szüleikkel, jobban érzik családjuk támogatását, és könnyebben viselik az iskolai terheket, ennek ellenére közöttük többen vannak, akik nem szeretik az iskolát. Az idősebb korosztály továbbra is nagyobb kihívásokkal szembesül az iskolában. A kommunikáció a szülőkkel nehezebb, növekednek az iskolai terhek, és az észlelt tanári támogatás is csökken az életkor előrehaladásával. Bár a felső tagozatba és középiskolába kerüléskor erősebb az észlelt osztálytársi támogatás - mely lehet a váltás okozta, korábbi HBSC-adatokban is megjelenő érzelmi megterhelésnek (Költő g Zsiros, 2013) az ellensúlyozása is -, a felsőbb osztályokban negatívabbá válik az iskolához való viszony is. A fentiek alapján pozitív változások szükségesek az osztályszintű és a tanári támogatás terén, valamint a szülői felügyelet, kommunikáció és a szülői támogatás kiegyensúlyozott fenntartása is létfontosságú a serdülőkori jóllét és egészséges fejlődés szempontjából. IRODALOM Bauer, K. W., Hearst, M. O., Escoto, K., Berge, J. M., & Neumark-Sztainer, D. (2012). Parental employment and work-family stress: Associations with family food environments. Social Science & Medicine, 75(3), 496-504. https://doi.org/10.1016/J. SOCSCIMED.2012.03.026 Brody, G. H., Yu, T., Beach, S. R. H., Kogan, S$. M., Windle, M. & Philibert, R. A. (2014). Harsh parenting and adolescent health: A longitudinal analysis with genetic moderation. Health Psychology, 33(5), 401-409. https://doi.org/10.1037/a0032686 Brooks, F., Zaborskis, A., Tabak, I., Alcön, M.D., Zemaitiene, N., de Roos, S. & Klemera, E. (2015). Trends in adolescents perceived parental communication across 32 countries in Europe and North America from 2002 to 2010. The European Journal of Public Health, 25(suppl 2), 46-50. https://doi.org/10.1093/eurpub/ckv034 Brown, B. B., Mounts, N., Lamborn, S. D., & Steinberg, L. (1993). Parenting practices and peer group affiliation in adolescence. Child Development, 64(4), 467-482 https://doi.org/10.2307/1131263 Coley, R. L., Votruba-Drzal, E., Schindler, H. S. (2009). Fathers’ and mothers’ parenting predicting and responding to adolescent sexual risk behaviors. Child Development. 80, 808-827. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2009.01299.x

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1913 px
Kép magassága
2705 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.1 MB
Permalinkből jpg
022_000120/0069.jpg
Permalinkből OCR
022_000120/0069.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde