OCR Output

4. A SZOCIALIZÁCIÓ SZÍNTEREI = 65

ban mind a lányok, mind a fiúk erősebbnek érzik az összetartást az osztály¬
közösség részéről.

4.16. ÁBRA
A tanulók által észlelt osztálytársi támogatás skála ätlagpontszämai
nem és évfolyam szerint (N - 6233)

10,9
10,1
7*

Evfolyam

IN Fiúk II Lányok
15 11,4 10,9

5.

11,2 10,7

| | |
9. 11.

A magas osztálytársi támogatásról beszámoló tanulók aránya csökkenő ten¬
denciát mutat 2014 óta. A fiúk által észlelt támogatás minden adatfelvételi
évben magasabb (4.17. ábra).

o

Skala atlagpontszama

0

4.17. ABRA
Magas osztálytársi támogatásról beszámoló 5-11. osztályos tanulók
arányai nem szerint 2014-2022 között

60 a
—@-— Össz —m— Fiúk —4— Lányok

53,4
3 51,6*
uc 50
se 48,6 7,9*
98 45,8*
25 ,
E
sé 44,2 44,3 .
ZN 40 40,2
Sw
Do
= 349"

30

2014 2018 2022

Vizsgálati év

ÖSSZEFOGLALÁS

A magyar tanulók általánosságban könnyen kommunikálnak édesszüleikkel,
hasonlóan a korábbi évekhez (pl. Örkényi, 2019). Ha problémák megbeszélé¬
séről van szó, az édesanyával való kommunikáció gördülékenyebb mindkét
nem számára, de az elmúlt húsz évben az apák esetében javulás látható. Ez egy¬
bevág egy 32 országra kiterjedő vizsgálat (Brooks et al., 2015) eredményeivel,